صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » تربیت بدنی  »  دانلود پاورپوینت اسکیت

دانلود پاورپوینت اسکیت

دانلود پاورپوینت اسکیت ppt

دانلود پاورپوینت اسکیت ppt

دانستنیهای اسکیت
تاریخچه اسکیت
کفش اسکیت در تاریخ ۱۷۶۳ توسط یک فرد بلژیکی به نام ژوزف مرلین اختراع شد و به ثبت رسید . او برای اولین بار کفشهای چرخدار خود را در یک میهمانی پوشید و حتی در آن میهمانی با یکی از وسایل که گفته می شود یک آینه بوده برخورد کرده و نظر همه را به خود و کفشهای عجیبش جلب نموده است. به غیر از او افراد زیادی در پی ساختن کفشهای چرخدار بودند و تعدادی نیز به الگو از کفشهای پاتیناژ توانستن کفشهایی را بسازند که اکثر آن کفشها دارای چرخهای خطی بودند.
در سال ۱۸۱۹ یعنی ۵۶ سال بعد از اختراع مرلین یک فرد فرانسوی به نام موسیو پتیبلد نوع دیگری از کفشهای اسکیت را ساخت ، وی ادعا می کرد که کلیه حرکات پاتیناژ را با کفش های اسکیت نیز می توان انجام داد، اما در عمل ثابت شد که بسیاری از حرکات بر روی کفش های پتیبلد یا غیر ممکن و یا بسیار مشکل است. همگام با افزایش اجتماع اسکیت در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ ورزش هایی را که می توانست با اسکیت انجام گیرد گسترش پیدا کرد.
در سال ۱۹۸۵ تولیدکنندگان شروع به ساخت نوعی دیگر از کفش های اسکیت به نام  in line برای علاقه مندان به حفظ سلامتی کردند. در هنگامی که این اسکیت در دهه ۹۱ در بازار عمومی توزیع گردید، بازی های تفریحی هاکی دچار حرکت و جنبشی دوباره و جدید شد به طوری که در اواسط دهه ۹۰ این ورزش به یکی از پر طرفدارترین ورزش ها در امریکا تبدیل گشت. ورزش in line اسکیت از حدود سال۱۹۸۵  آغاز شد که تا به امروز از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار است.
سازمان بین المللی ناظر بر این ورزش بر آورد نمود این ورزش از سال ۱۹۹۱ تا کنون حدود ۵۱۲% رشد داشته و اینک یکی از ورزش های بیست گانه مطرح دنیا به حساب می آید. لوئیس لگرانج در سال ۱۸۴۹ یک جفت کفش اسکیت این لاین ساخت تا در اپرای فرانسوی Leprophel نمایش اسکیت را روی یخ شبیه سازی کند. این اولین باری بود که این لاین اسکیت به طور موفقیت آمیز مورد استفاده قرار گرفت اما به علت اینکه این وسیله توانایی دور زدن و ترمز گرفتن را نداشت به عنوان یک اختراع علمی یا وسیله کاربردی به حساب نیامد تا اینکه در اوایل ۱۸۶۰ در مینیسوتای آمریکا یک گروه از بازیکنان هاکی روی یخ از این وسیله با کفشی از پوسته سخت و چرخ های جدید از املاح آلی اسید کاربنیک برای تمرین در خارج از پیست استفاده کردند.
اولین پیست اسکیت در سال ۱۳۶۹- ۱۳۶۸ به نام شهید چمران در تهران افتتاح شد و بنا بر درخواست مردم و شناخت آنها نسبت به اسکیت که ورزشی پر تحرک و پر نشاط است در سال ۱۳۶۹- ۱۳۷۰ پیستی سر باز در پارک ملت تهران افتتاح شد این پیست چون در دید مردم بود اسکیت جای قابل توجهی در بین مردم پیدا کرد و پیست های زیادی در سراسر کشور آغاز به کار کرد در سال ۱۳۸۰اولین تیم اسکیت ما به مسابقات آسیایی ۲۰۰۱ تایوان راه یافت.

رشته های اسکیت
سرعت
نمایشی
اگر سیو
استقامتی
هاکی با اسکیت
در ایران رشته سرعت کار خود را از سال ۱۳۸۰ آغاز کرد که این رشته اسکیت به دو نوع سرعت سالنی و سرعت خارج سالنی (پیستهای فضای باز) تقسیم می شود و در قسمت خارج سالنی به دو صورت مسیر بسته و مسیر باز (جاده ای) تقسیم می شود.

تجهیزات اسکیت
کفشهای آموزشی لژ بلند ۴ چرخ
کفشهای حرفه ای لژ کوتاه
کلاه ایمنی
دستکش
آرنج بند
زانو بند


تعداد صفحات : 32 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود