صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی » عمران  »  دانلود پاورپوینت اجرای ساختمانهای بتنی

دانلود پاورپوینت اجرای ساختمانهای بتنی

دانلود تحقیق و مقالات رشته عمران و معماری با عنوان دانلود پاورپوینت اجرای ساختمانهای بتنی در قالب PowerPoint و قابل ویرایش و در ۲۷ اسلاید گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

دانلود پاورپوینت اجرای ساختمانهای بتنی

اجرای ساختمانهای بتنی
واحد درسی : نقشه کشی سازه

پیشگفتار:
اصولاً ساختمانهای بتنی به ساختمان هایی اطلاق می شود که کلیه اسکلت آن را کاملاًاز بتن ساخته باشند یعنی به عبارت دیگر از شالوده تا انتها و نیز کلیه اتصالات بتنی بوده و در کل هدف ایجاد یک ساختمان بتنی است که بتواند بارهای وارده را از قسمت فوقانی به راحتی به قسمتهای تحتانی و در نهایت به زمین منتقل کرده و تعادل آن را نیز به خوبی برقرار سازد.
امروزه یک ساختمان بتنی ممکن است بصورت ساختمان مسکونی،صنعتی،تجاری،انبوه سازی و یا پل سازی و یا منبع های بزرگ ذخایر آبی و سیلوهای بتنی و غیره باشد که مزایای اینگونه ساختمان ها در کل راحتی در طراحی و شکل پذیری بتن،عمر بنا و نیز مقاوم بودن در مقابل کلیه عوامل غیرطبیعی از جمله آتش سوزی و زلزله و . . .
منظور از ساختمانهای بتنی در حال حاضر ساختمانهایی است که کلیه اجزای اصلی و تشکیل دهنده آن(ستون ها،تیرهای اصلی،پل ها و فونداسیون ها)ازبتن و میلگرد ساخته شده باشد که سقف اینگونه ساختمان ها با انواع مختلف مصالح از جمله تیرچه بلوک-دالهای بتنی پیش ساخته-دالهای بتنی ریخته شده کار می شود.

مراحل اجرای یک ساختمان بتنی
– شناسایی زمین
– خاکبرداری برای رسیدن به سطح مناسب و مورد نظر
– گچ ریزی و علامت گذاری محل قالب ها
– قالب بندی فونداسیون
– ریختن بتن پاکیزگی(مگر)
– آرماتوربندی فونداسیون
– بتن ریزی
– آرماتوربندی ستون و قالب بندی آنها
– بتن ریزی
– قرار دادن جک ها و شمع ها
-آرماتوربندی تیرهای اصلی و قرار دادن تیرهای فرعی(تیرچه ها)
-بلوک گذاری و آرماتورگذاری روی سقف
بتن ریزی

شناسایی زمین
مهندس طراح قبل از هر چیزی می باید زمین محل ساختمان را مورد آزمایش قرار دهد و از اجزای آن در لایه های مختلف مطلع شود.
شناسایی خاک می تواند به وسیله نمونه برداری انجام پذیرد.آسانترین روش ”چاه زنی“ می باشد که با کمک نمونه برداری به ما امکان شناخت قشرهای زیرین خاک را می دهد.
در آزمایشگاه دانه های متشکله خاک را از نظر درشتی بررسی می کنیم و همچنین نسبت وزنی آنها را با یکدیگر می سنجیم،به این عمل“تجزیه و تحلیل دانه بندی خاک“می گویند.

خاکبرداری :
در شروع عملیات ساختمانی برای رسیدن به سطح مناسب مورد نظر برای پی سازی،گاهی لازم است زمین را از مصالحی همچون قلوه سنگ،ماسه و مصالح سست و ریزشی و لغزشی پاک نمود.
به مجموعه عملیاتی که طی آن خاک نامناسب با هر جنس و کیفیتی از محل ساختمان برداشت می شود تا به سطح و عمق مناسب برای پی سازی برسند را ”خاکبرداری“ می گویند.

گچ ریزی :
بعد از رسیدن به سطح مورد نظر و مناسب جهت احداث ساختمان،محل های قرارگیری فونداسیون ها و شناژها و ستون ها طبق نقشه با استفاده از گچ مشخص می شود.

قالب بندی فونداسیون :
برای احداث یک سازه بتن آرمه ، باید بتن خمیری در قالب هایی ریخته شود تا پس از پر کردن تمام حجم قالب و سفت شدن ، به شکل لازم در آید . قالب بندی یکی از قسمت های اجرای بسیار دشوار و پر هزینه در سازه های بتن آرمه است . بطوری که می توان گفت معمو لاً ۳۵ تا۶۵ در صد مخارج ساخت هر سازه بتنی به قالب بندی آن اختصاص می یابد.
مجموعه قالب بندی شامل : رویه قالب ، بدنه قالب ، پشت بند ها ،کلاف ها ، میله های تنظیم و نظایر آن است .


تعداد صفحات : 27 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود