صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پاورپوینت  »  مقاله پاورپوینت کاربردهای پردازش تصویر

مقاله پاورپوینت کاربردهای پردازش تصویر

دانلود مقاله پاورپوینت  کاربردهای پردازش تصویر تحقیق مقاله مقاله کاربردهای پردازش تصویر در دنیای امروز کاربردهای پردازش تصویر در پزشکی کاربردهای پردازش تصویر در صنعت کاربردهای هیستوگرام در پردازش تصویر انواع کاربردهای پردازش تصویر تحقیق در مورد کاربردهای پردازش تصویر کاربردهای پردازش تصویر در هواشناسی پردازش تصویر و کاربردهای آن

Image Processing

 


موضوع مقاله : کاربردهای پردازش تصویر

مقدمه ای بر پردازش تصویر
در هر سیستمی و با هر عملکردی برای تصمیم گیری به داده های ورودی احتیاج داریم. این ورودی ها میتوانند از یک سنسور صوتی, سنسور فاصله سنج , سنسور مادون قرمز , میکروفن و با تصاویر ارسالی از یه دوربین باشد.
امروزه پردازش تصویر بهترین ابزار برای استخراج ویژگی ها و تحلیل موقعیت و در نهایت تصمیم گیری صحیح می باشد. در مورد انسان نیز به همین صورت است, اطلاعات از طریق چشم به مغز ارسال می شوند و مغز با پردازش این اطلاعات تصمیم نهایی را گرفته و فرمان را صادر می کند.
هدف از پردازش تصویر پیاده سازی عملکرد ذهن انسان در قبال داده ها و انجام پردازش های خاصی برای استخراج ویژگی مورد نیاز برای رسیدن به هدف از پیش تعیین شده می باشد.

۱ – چند تعریف

پیکسل

کوچکترین جزء PIXEL است . پیکسل مخفف Picture Element به معنی المان تصویر است. یک تصویر متشکل از تعداد زیادی پیکسل است که در کنار هم قرار گرفته اند . در واقع زمانی که با یک دوربین دیجیتال عکس می گیرید اگر رزولوشن دوربین شما ۶۴۰۴۸۰x باشد به این معنی است که ماتریس با ابعاد ۶۴۰۴۸۰x در اختیار شماست که ۶۴۰ پیکسل در طول و ۴۸۰ پیکسل در عرض دارد . به ازای هر پیکسل یک سلول نوری در دوربین وجود دارد. شدت نور این سلول نوری مقدار عددی را برای این پیکسل تعیین می کند. به طور مثال به ازای رنگ سیاه مقدار صفر در پیکسل ذخیره می شود و به ازای رنگ سفید مقدار ۲۵۵ در آن ذخیره می شود.


تعداد صفحات : 55 | فرمت فایل : Powerpoint

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود





هشتگ : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,