صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی » عمران  »  دانلود مقاله مشخصات فنی سد قوسی کارون

دانلود مقاله مشخصات فنی سد قوسی کارون

دانلود تحقیق و مقالات رشته عمران و معماری با عنوان دانلود مقاله مشخصات فنی سد قوسی کارون در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۲۶ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.


مشخصات فنی سد قوسی کارون ۳
طراحی و ساخت پل های قوسی سد کارون ۳

مقدمه
پل‌های قوسی بزر گر اه جایگزین طرح کارون ۳ یکی دیگر از مقاله‌های عظیم می‌باشد که طراحی، محاسبات، ساخت و نصب آن توسط شرکت ماشین‌سازی اراک انجام شده است و می‌تواند از جنبه‌های مختلف مشروحه ذیل به‌عنوان یکی از فعالیت‌های انجام شده در جهت توسعه تکنولوژی و تحقیقات در سال‌های‌۱۳۸۰ تا ۱۳۸۳شرکت قرار گیرد:
اعتماد به نفس و جسارت مهندسی شرکت در پذیرش طراحی، ساخت و نصب مقاله.
ثبت رکورد جدید برای کشور در صنعت پل‌سازی با طرح و ساخت و نصب پلی با دهانه قوس‌۲۶۴ متر.بزرگترین دهانه‌های پل طراحی شده در ایران توسط واحد مهندسی شرکت قبل از این مقاله پل‌های قوسی جهان‌آراء خرمشهر و یادگار امام آبادان بر روی رود کارون با دهانه ۱۴۴ متر می‌باشند.
اهمیت روش نصب مقاله به لحاظ توپوگرافی محل اجرای پل.
محدودیت زمانی و فشردگی آن در بخش‌های طراحی، ساخت و نصب.
استفاده از تخصص نیروهای داخلی و امکانات موجود در تمامی فعالیت‌های مقاله.
صرفه‌جویی ارزی حدود (هشتصد هزار) دلار در طراحی که با صرفه‌جویی‌های ارزی در عملیات ساخت و نصب این مبلغ تا (پنج میلیون‌) دلار قابل پیش‌بینی می‌باشد.
با توجه به حسن نیت مدیران ارشد شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران ایران نسبت به استفاده از توانمندی‌های داخلی دراحداث این پل و به‌دلیل تجارب ارزنده شرکت در طراحی، ساخت و نصب پل‌های بزرگ، مطالعه اولیه و تهیه پیش‌طرح از زمستان سال ۱۳۷۹‌در دستور کار این‌شرکت قرار گرفت و با تهیه چندین گزینه مختلف و بررسی‌های فنی هر یک از طرح‌ها، طرح نهایی پل اول تأیید گردید.
این پل در بالا دست سد کارون۳ و به‌منظور برقراری و حفظ و ارتباط جاده خوزستان- شهرکرد پس از آبگیری دریاچه سد و بر روی دره‌ای به عمق حدود ۲۵۰‌متر احداث گردیده است. کارفرمای این مقاله مجری طرح کارون‌۳‌و مشارکت شرکت‌های رهآور- هگزا به‌عنوان مشاورین کارفرما می‌باشند. در بخش نصب علا‌وه بر مشارکت مهندسین مشاور ایرانی ذکر شده، شرکت واگنربیرو از کشور اتریش نیز مشاور این مقاله می‌باشد که متأسفانه همکاری این شرکت در مراحل حساس و کلیدی پایانی مقاله شایسته نبود و شرکت ماشین‌سازی‌اراک با اتکا به نیروی کاری و متخصص خود و با سعی و تلاش شبانه روزی عملیات نصب را با موفقیت و بدون حضور ناظر خارجی مقاله به پایان برد.


تعداد صفحات : 26 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود