دانلود مقاله ضرورت حمایت از توسعه تجارت الکترونیکی

دانلود مقاله ضرورت حمایت از توسعه تجارت الکترونیکی مقاله در مورد تجارت الکترونیکی تحقیق مقاله درباره تجارت الکترونیکی مقاله امنیت در تجارت الکترونیکی مقاله راجع به تجارت الکترونیکی مقاله در خصوص تجارت الکترونیکی مقاله ای درباره تجارت الکترونیکی دانلود مقاله در مورد تجارت الکترونیکی دانلود تحقیق تجارت الکترونیکی موضوع تحقیق تجارت الکترونیکی تحقیق در مورد تجارت الکترونیکی

Paper support of the development of e-commerce

 

ضرورت حمایت از توسعه تجارت الکترونیکی 

 

مقدمه
شرکت‌های کوچک و متوسط امروزه به عنوان عامل عمده رشد ساختار صنعتی بسیاری کشورها محسوب می‌شوند و اینگونه صنایع برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه که درصدد احیای ساختار اقتصادی خود هستند، بسیار حائز اهمیت است. این کشورها دریافته‌اند که برای سرعت بخشیدن به روند صنعتی شدن، اولویت باید به رشد صنایع کوچک و متوسط داده شود نه صنایع بزرگ. به همین دلیل در حال حاضر اشتیاق و تمایل بی‌سابقه‌ای نسبت به صنایع کوچک در بسیاری از کشورهای جهان وجود دارد. (موسی‌نژاد، ۱۳۷۲)
بسیاری از کشورهای جهان حمایت قابل توجهی از صنایع کوچک خود به عمل آورده‌‌‌اند و در جهت گسترش و تقویت آنها سیاست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اقتصادی متعددی را تدوین کرده‌اند. این مسأله آنقدر اهمیت یافته که کمتر کشوری می‌توان یافت که در آن قانون یا قوانینی در جهت حمایت از صنایع کوچک وجود نداشته باشد.
اخیراً بسیاری از کشورها دریافته‌اند که واحدهای تولیدی کوچک قادر به ایفای نقش عمده‌ای در اقتصاد ملی هستند. در برخی از کشورها چنین به نظر می‌رسد که اقتصاد ملی بر پایه واحدهای کوچک بنا شده است. در تایوان ۹۰ درصد صادرات توسط این بخش تامین می‌گردد. تجربه تایوان باعث شد که بسیاری از کشورها همانند سنگاپور و مالزی اقتصاد خود را به سمت واحدهای کوچک و متوسط سوق دهند(کیانی، ۱۳۷۲). در ایران، حدود ۷/۹۹ درصد کارگاههای صنعتی کشور، سازمان‌هایی هستند که کمتر از ۵۰ نفر پرسنل دارند و این سازمان‌های کوچک ۸/۵۳ درصد ارزش تولیدات صنعتی کشور را تشکیل می‌دهند. در دیگر کشورهای جهان نیز بخش مهمی از درآمد ملی صنعتی توسط این سازمانها تامین می‌‌شود. شرکت‌های کوچک و متوسط با سرمایه‌‌گذاری کم، اشتغال قابل ملاحظه‌ای می‌‌آفرینند و به علت انعطاف پذیری جغرافیایی، اجرای برنامه عدم تمرکز در فعالیت‌‌‌های صنعتی را آسان می‌سازند، ضمن اینکه می‌توانند به صورت صنایع جنبی در خدمت صنایع بزرگ باشند. امتیازهای عمده صنایع کوچک عبارتند از:
الف) غالباً دارای تکنولوژی ملی بوده و وابستگی آنها به خارج کمتر است.
ب ) روش تولید آنها نسبتاً ساده و امور فنی و اداری آنها توسط یک نفر و یا چند نفر می‌‌تواند اداره شود
فهرست مطالب
۱٫ مقدمه       ۱
۲٫ تعاریف و مفاهیم شرکت‌های کوچک و متوسط          ۲
۳٫ توسعه اقتصادی، تغییر ساختار صنعتی و نقش و اهمیت صنایع کوچک و متوسط          ۴
۴٫ تعریف و تبیین مفهوم تجارت الکترونیکی                              ۹
۵٫ بکارگیری تجارت الکترونیکی در شرکتهای کوچک و متوسط                      ۱۰
۶٫ چالشهای بکارگیری تجارت الکترونیکی در شرکتهای کوچک و متوسط                  ۱۵
۷٫ سیاستهای حمایتی از SMEها در توسعه تجارت الکترونیکی                         ۲۲
۸٫ تجربه کشورها در حمایت از SMEs برای استفاده از تجارت الکترونیکی                  ۲۴
۹٫ پیشنهادات آنکتاد برای توسعه تجارت الکترونیکی بین شرکتهای کوچک و متوسط در کشورهای در حال توسعه  ۴۰
۱۰٫ پیشنهادات     ۴۱
۱۱٫ منابع و مآخذ      ۴۴


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 48

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط