صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم پایه » زمین شناسی  »  دانلود مقاله سیاره زحل

دانلود مقاله سیاره زحل

دانلود مقاله سیاره زحل تحقیق مقاله درباره سیاره زحل مقاله در مورد سیاره زحل مقاله سیاره مشتری مقاله ای در مورد سیاره زحل تحقیق در مورد سیاره زحل تحقیق درباره سیاره زحل نام دیگر سیاره زحل عکس سیاره زحل از اقمار سیاره زحل نام علمی سیاره زحل تصاویر سیاره زحل از اقمار سیاره زحل

Saturn paper

مقاله سیاره زحل

مقدمه
زحل دومین سیاره بزرگ منظومه شمسی است . زحل هم مانند مشتری به جای سنگهای سخت از گاز تشکیل شده است و با توجه به اندازه اش، تند می چرخد . فقط تقریباً ۱۰ساعت و ۱۵ دقیقه طول می کشد که این سیاره یک بار به دور محور خود بچرخد . یکی از نتایج چنین چرخش سریعی، فرورفتگی در قطبهای آن است؛ درست مانند قطبهای هر سیاره گازی دیگری که تند بچرخد. دومین نتیجه، وزش بادهای بسیار شدید در سطح آن است . در منطقه استوای زحل،بادها در همان جهت چرخش سیاره می وزند، در  حالی که در مناطق نزدیک قطبها، جهت وزش باد عکس  جهت چرخش زحل است . جو زحل در فاصله بین این دو  کمربند، آشفته و به طوفانی خشن تبدیل می شود و  سرعت باد اغلب به ۱۸۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد .

زحل سیاره ای حلقه دار و صاحب اقمار است . این حلقه ها  از تعداد زِیادی قطعات کوچک یخ و سنگ تشکیل شده  است . هرچند که اکنون هفت حلقه مختلف در اطراف زحل  تشخیص داده شده است، اما در مورد منشأ این حلقه ها هنوز نظر واحدی به دست نیامده است .
فضا آزماهای ویه جر نه تنها اطلاعات بیشتری درباره حلقه های زحل به دست آورده اند، بلکه قمرهای دیگری را نیز کشف کرده اند . تاکنون حداقل ۲۱ قمر کشف شده است که کمتر از نصف آنها را می توان با تلسکوپ مشاهده کرد . برخی قمرهای تازه کشف شده بسیار کوچکند و بعضی فقط ۳۰ کیلومتر قطر دارند . سایر قمرها بسیار بزرگند . مثلاً تایتان که دومین قمر بزرگ منظومه شمسی است، ۵۱۰۰ کیلومتر قطر دارد و فقط گانیمد، یعنی قمر غول پیکر مشتری از آن بزرگتر است.
زحل از جنبه‌های زیادی شبیه مشتری است، جز اینکه در اطراف آن چندین حلقه شگفت انگیز وجود دارد. جرم زحل ، صد بار بیش از جرم زمین است. و لی تقریبا تمام ماده آن به شکل گاز است و صخره‌ای نیست. لایه‌های ابری جو آن مانند ابرهای مشتری واضح نیستند. اما وجودشان حتمی است. ده قمر در اطراف زحل وجود دارد. قطر یکی از آنها که تیتان نامیده می‌شود، حدود ۶۰۰۰ کیلو متر است. از این رو بزرگترین قمر در منظومه شمسی به حساب می‌آید. تیتان خود دارای جوی است که از متان و آمونیاک تشکیل یافته است.

فهرست مطالب
مقدمه
پدر مشتری
حرکت زحل
مشخصات فیزیکی زحل
حلقه‌های زحل
گسیختگی کاسینی
میدان مغناطیسی زحل
اندازه و شکل
حلقه ها
جرم ، جاذبه و چگالی
مدار و فاصله از خورشید
درجه حرارت زحل
ماهها
بازدید فضا پیما
مقایسه زمین – زحل
نام زحل و سمبل
ترکیب خاکی و اتمسفری
داخل زحل
جرم و چگالی
مدارو چرخش
لکه سرخ بزرگ
دما
ماموریت‌ها به هرمز
نام‌های پارسی
نام‌های عربی
قاضی فلک
نام‌های دیگر
ادبیات


تعداد صفحات : 20 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود