صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » مقاله » فناوری اطلاعات و کامپیوتر  »  دانلود مقاله سخت افزار کامپیوتر IC , RAM

دانلود مقاله سخت افزار کامپیوتر IC , RAM

دانلود مقاله سخت افزار کامپیوتر IC , RAM دانلود مقاله انگلیسی سخت افزار رم کامپیوتر مقاله تحقیق دانلود مقاله در مورد سخت افزار کامپیوتر دانلود مقاله درباره سخت افزار کامپیوتر مقاله درباره سخت افزار کامپیوتر مقاله راجع به سخت افزار کامپیوتر مقاله تعمیرات سخت افزار کامپیوتر تحقیق در مورد سخت افزار کامپیوتر آشنایی با سخت افزار کامپیوتر تحقیق کامل در مورد سخت افزار کامپیوتر

Paper computer hardware IC, RAM

موضوع : مقاله سخت افزار کامپیوتر IC , RAM

فهرست مطالب

سخت افزار

آشنائی با سخت افزار

بخش های اصلی کامپیوترهای شخصی

انواع حافظه RAM

ROM حافظهء فقط خواندنی

حافظه پنهان

سرعت و قدرت یک کامپیوتر

سرعت پردازش کامپیوتر

به چه میزان حافظه نیاز است

منبع تغذیه Power Supply

انواع منبع تغذیه

آشنایی با مادربورد

منابع

دانلود مقاله سخت افزار کامپیوتر IC , RAM
سخت افزار کامپیوتر Ram ، IC

مختصری از مقاله :
سخت افزار شامل تمام قسمتهای فیزیکی کامپیوتر می شود که از اطلاعات درون آن و همین طور عملیاتی که بر روی این اطلاعات انجام می دهد و از نرم افزاری که دستوراتی برای انجام وظایف سخت افزار ارائه می دهد مجزا است. سخت افزار و نرم افزار مرز نامشخصی دارد.
فرم ویر، نرم افزاری است که به صورت توکار در سخت افزار ساخته شده است. اما این نوع فرم ویر معمولا در قلمرو کاری برنامه نویسان و مهندسین کامپیوتر است و یک مسئله نگران کننده برای کاربران کامپیوتر نیست.

یک کامپیوتر شخصی(PC) از قطعات زیر تشکیل شده است:
Case :که در آن قطعات زیر موجومد میباشد:
برد اصلی:وسیله ای است که واحد پردازش مرکزی (CPU)و حافظه اصلی , حافظه جانبی و… را متصل به یکدیگر قرار می دهد.

منبع تغذیه:جعبه ای که در آن ولتاژ برق ورودی به کامپیوتر کنترل شده و به مقدار های مشخص تبدیل می کند.
کنترل کننده های حافظه جانبی:مثلIDE ,SCSI یا نوع های دیگر که دیسک سخت ولوح فشرده و انواع دیگر خواننده های رسانه را کنترل میکند.این کنترل کننده ها به صورت مستقیم بر روی برد اصلی سوار شده اند(on board).
کنترل کننده گرافیکی : خروجی مخصوص مانیتور را تولید می کند.
انواع حافظه:
که خود شامل دو گروه :
۱-حافظه اصلیRAMوROM
۲-حافظه جانبیدیسک سخت وفلاپی دیسک و لوح فشرده و…)می شود.
خطوط انتقال اطلاعات:کنترل کننده هایسریال و موازی وUSBوFireWire )برای ارتباط و کنترل وسایل جانبی خارج از کامپیوترمثل چاپگر و …
در گاه های کامپیوتر:
۱٫ درگاه واحد پردازش مرکزی cpu
۲٫در گاه های بر روی برد اصلی:
۳٫PCI
۴٫ISA
۵٫USB
۶٫AGP
آشنائی با سخت افزار
اغلب مردم زمانیکه با واژه ” تکنولوژی ” برخورد می نمایند ، بی اختیار “کامپیوتر” برای آنها تداعی می گردد. امروزه کامپیوتر در موارد متعددی بخدمت گرفته می شود. برخی از تجهیزات موجود در منازل ، دارای نوع خاصی از ” ریزپردازنده” می باشند. حتی اتومبیل های جدید نیز دارای نوعی کامپیوتر خاص می باشند. کامپیوترهای شخصی ، اولین تصویر از انواع کامپیوترهائی است که در ذهن هر شخص نقش پیدا می کند. بدون شک مطرح شدن این نوع از کامپیوترها در سطح جهان، باعث عمومیت کامپیوتر در عرصه های متفاوت بوده است .
کامپیوتر شخصی وسیله ای “همه منظوره ” بوده که توان عملیاتی خود را مدیون یک ریزپردازنده است. این نوع از کا مپیوترها دارای بخش های متعددی نظیر : حافظه ، هارد دیسک، مودم و… بوده که حضور آنها در کنار یکدیگر به منظور انجام عملیات مورد نظر است . علت استفاده از واژه ” همه منظوره ” بدین دلیل است که می توان بکمک این نوع از کامپیوترها عملیات متفاوتی ( تایپ یک نامه ، ارسال یک نامه الکترونیکی، طراحی و نقشه کشی و …) را انجام داد .

بخش های اصلی کامپیوترهای شخصی
پردازشگر مرکزی (CPU)
ریزپردازنده بمنزله ” مغز” کامپیوتربوده و مسئولیت انجام تمامی عملیات ( مستفیم یا غیر مستقیم ) را برعهده دارد. هر چیزی را که کامپیوتر انجام می دهد با توجه به وجود ” ریز پردازنده ” است .


تعداد صفحات : 94 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود





هشتگ : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,