دانلود مقاله در مورد زیردریایی

Paper submarine

دانلود مقاله در مورد زیردریایی

زیردریایی یک وسیلهٔ نقیله شناور است که می‌تواند در زیر سطح آب حرکت کند.
شناوری است که همانگونه که از نامش پیداست توانایی شنا در زیر آبها را دارد. زیر دریایی برای نخستین بار در زمان جنگ داخلی آمریکا استفاده شد. در جنگهای جهانی اول و دوم بویژه جنگ جهانی دوم نبرد زیر دریایی ها یکی از ویژه ترین نبردهای آن جنگ شمرده می شود که از آن فیلمهای زیادی ساخته شده. در دوران جنگ سرد آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی هر کدام روی به ساخت زیر دریایی اتمی کردند. این زیر دریایی ها توانایی ترابری و شلیک موشکهای بین قاره ای با کلاهک هسته ای هستنداما نام زیر دریایی هسته ای بخاطر داستن موتور با سوخت هسته ای است که این زیر دریایی ها را از سوخت گیری دوباره بینیاز می‌کند. کشورهای انگلیس و فرانسه نیز دارای این زیر دریایی می باشند و به تازگی هند با خرید دو فروند زیر دریایی هستهای از روسیه به جمع کشورهای دارای این زیر دریایی پیوسته. نوع دیگر و قدیمی تر زیر دریایی ها زیردریایی موتور دیزل است که ایران نیز با خرید مدل نهنگ از روسیه و ساخت وارون این نمونه به فن آوری ساخت دست یافته.کشورهای زیادی از جمله هلند،آلمان،کشورهای اسکاندیناوی،مصر و اسرائیل دارای این کلاس زیر دریایی هستند. کلاس آخر زیر دریایی های عملیاتی هستند که بعد از جنگ جهانی دوم کمتر ساخته یا از آن بهره برداری شده. این زیر دریایی ها کوچک و بیشتر برای عملیات واکنش سریع یا در آبهای کم ژرفا بهره برداری می‌شوند. در جنگ جهانی دوم ژاپن با بهره گیری از این گونه زیر دریایی به بندر پل هاربر در خشکچه های هاوایی آمریکا پاتک زد.

زیر دریایی CSS kilo
زیر دریایی های کلاس کیلو روسی برای اولین بار در ۱۹۸۰ وارد خدمت شد این زیر دریایی ها توسط دفترطراحی مرکز دریایی روبین در سن پترزبورگ طراحی گردید نوع ۸۷۷EKM که برای جایگزینی برخی از انواع ۶۳۶ طراحی گردیده بود وکلا تاکنون ۲۴ فروند زیر دریایی کلاس کیلو وارد خدمت گردیده که از این تعداد بیشتر آن در خدمت روسیه ۳ فروند درخدمت ایران ۲ فروند در خدمت چین و ۶ فروند در خدمت هند است(البته رومانی الجزایر ولهستان هم انواع قدیمیتر را دارند)

مدل ۸۷۷EKM کلاس کیلو اساسا به عنوان یک زیر دریایی هجومی ضد زیر دریایی و ضد کشتی طراحی گردید

این زیر دریایی دارایی یک گروه شناور با دو مخزن هوا در طرفین است قسمت سینه ی زیر دریایی در موقعیت بسته نسبت به میان کشتی برای کارایی بهتر سونار قرار دارد دریچه های غرق سازی در فاصله ی کمی از جلوی زیر در یایی واقع هستند با یک سیستم جدید آزاد کننده ی هوا

بدنه ی زیر دریایی با یک پوشش لاستیکی ضد سونار(کم پیدا در برابر سونار) پوشیده شده مدل ۸۷۷EKM قابلیت پیمایشی تا ۲,۳۰۰ در زیر آب و t 3,950t در روی آب را داراست و بیشترین عمقی که میتواند برود ۳۰۰m است و بیشترین سرعت آن در زیر آب ۱۰ knots knotsو در روی آب ۱۷ می باشد

از نظر تجهیزات از یک کامپیوتر MVU-110EM با قابلیت ردگیری ۵ هدف بطور همزمان که قفل روی ۲ هدف اتوماتیک و ۳ هدف دستیست


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 25

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط