دانلود مقاله در مورد رضا شاه

دانلود مقاله در مورد رضا خان شاه تحقیق مقاله در مورد محمدرضا شاه پهلوی مقاله ای در مورد رضا شاه مقاله در مورد محمد رضا شاه مقاله کامل در مورد رضا شاه مقاله درباره رضا شاه مقاله در مورد محمد رضا شاه مقاله درباره محمد رضا شاه دانلود مقاله رضا شاه تحقیق در مورد رضا شاه تحقیق در مورد محمدرضا شاه پهلوی تحقیق در مورد زندگینامه رضا شاه تحقیق رضا شاه

Paper Reza Shah

 

رضا شاه
رضا پهلوی (۲۴ اسفند ۱۲۵۶ آلاشت، مازندران – ۴ مرداد ۱۳۲۳ ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی) ملقب به رضا خان یا رضا شاه، شاه ایران (از ۱۳۰۴ تا ۱۳۲۰) و بنیانگذار دودمان پهلوی بود. سلطنت رضا شاه پایان فرمانروایی قاجاریان و آغاز دوران حکومت پهلوی بود که با انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷ به پایان رسید.
رضا که کودکی یتیم بود دوران خردسالی را در فقر گذراند. از نوجوانی به نظام پیوست و مدارج ترقی را طی نمود. در کودتای ۳ اسفند ۱۲۹۹، نیروهای قزاق به فرماندهی رضاخان تهران را اشغال نمودند. رضاخان ابتدا در مقام وزیر جنگ، بسیاری از ناآرامی‌ها و راهزنی‌ها را از بین برد. در سوم آبان ۱۳۰۲ رضاخان با فرمان احمدشاه قاجار به نخست‌وزیری منصوب شد و ابتدا تلاشی در جهت جمهوری‌خواهی نمود. ولی در سال ۱۳۰۴ به پادشاهی رسید. وی سرانجام در سال ۱۳۲۰، پس از اشغال‌شدن ایران بر دست متفقین، تحت فشار بریتانیا مجبور به ترک سلطنت گردید و سه سال بعد در شهر ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی به مرگ طبیعی درگذشت.

فهرست
رضا شاه ۱
القاب ۳
آغاز زندگی و نوجوانی ۴
زادگاه رضاشاه در آلاشت ۴
در بریگاد قزاق ۵
کودتای سوم اسفند ۷
نخست‌وزیری و جمهوری خواهی ۹
رسیدن به پادشاهی ۱۰
سالهای اول سلطنت ۱۲
خودکامگی ۱۳
عملکرد رضا شاه ۱۵
شهریور ۱۳۲۰ و تبعید ۱۷
خانواده رضاشاه ۱۸
سیاست خارجی ۱۹
ماجراهای پس از مرگ ۱۹
مذهب ۲۰
دارایی و ثروت ۲۲
دانش و مطالعات ۲۴
زنان ۲۵
منابع ۲۷


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 27

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.