دانلود مقاله در مورد آهنگری

Forging article

دانلود مقاله در مورد آهنگری

آهنگری دقیق

لغت آهنگری دقیق یک فرآیند مجزای آهنگری نیست تنها به معنایی از آهنگری نزدیک می‌شود. هدف از این نگرش تولید یک شکل خالص است یا حداقل نزدیک به آن در مقایسه با قطعه آهنگری شده.
عبارت خالص نشان دهنده عدم نیاز به ماشینکاری یا فرآیندهای نهائی کردن سطح آهنگری شده می‌باشد. بنابراین یک شکل خالص آهنگری شده به هیچ کار اضافی در هیچ یک از سطوح آهنگری شده نیازی ندارد. گرچه اعمال ثانوی ممکن است برای ایجاد سوراخها، رزوه ها و جزئیاتی از این دست نیاز باشد.
یک آهنگری نزدیک به خالص می‌تواند برخی سطوح و نه در تمام آنها  تنها نیاز به یک ماشینکاری حداقل یا نهائی کاری داشته باشد. آهنگری دقیق گاهی با آهنگری تلرانس بسته یاد می‌شود تا تا کیدی داشته باشد به هدف بدست آمده. فقط در طی عملیات آهنگری ابعاد و دقت نهائی سطوح مورد نیاز است در قطعه تمام شده.
فرآیند های آهنگری سرد به صورت سنتی، دقیق تلقی می‌شوند. ودر مباحث اکستروژن سرد در باره آن بحث خواهد شد.در این جلد درباره جزئیات صحبت نخواهد شد. به صورت مشابه فرآیند های آهنگری پودری نیز در گروه آهنگریهای دقیق طبقه بندی می‌شوند. (مبحث آهنگری پودری را ببینید) باید توجه شود که آهنگری پودری تنها هنگامی‌اقتصادی است که تهیه قطعه از یک توده خام قابل انجام نباشد.
در بیشتر مواقع سعی شده دقت بیشتری روی فرآیند های سرد انجام شود. بطور سنتی آهنگریهای گرم جز فرآیندها ی دقیق به شمار نمی‌روند.
آهنگری نیم گرم حالتی است که در زیر دمای تک فاز انجام شود و مزایای هر دو روش آهنگری سرد وگرم را دارا می‌باشد. مثالهای این مبحث روی آهنگری فولاد متمرکز شده است.
اطلاعات جزئی تر مربوط به آهنگری دقیق آلیاژهای آلومینیوم و تیتانیوم نیز در مبحث آهنگری آلیازهای آلومینیوم و آهنگری آلیاژهای تیتانیوم قابل دستیابی است.

فهرست مطالب
آهنگری دقیق
مزایای آهنگری دقیق:
کاربرد آهنگری دقیق :
فرضیات هندسی :
دیدگاه اقتصادی :
دیدگاه طراحی قالب :
مدل ریاضی :
شبیه سازی فیزیکی :
فرضیات کنترل فرآیند :
دقت قالب :
دقت تنظیم :
دقت ماده اولیه:
کنترل روانکاری :
کنترل دمای قطعه کار:
دمای قطعه دقت آهنگری را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
کنترل دمای قالب:
فرضیات تجهیزات :
تجهیزات برش قطعه :
وسایل گرماساز :
تجهیزات آهنگری :
انتخاب دمای فرآیند :


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 24

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط