صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی  »  دانلود مقاله تولید ناب و انبوه

دانلود مقاله تولید ناب و انبوه

دانلود مقاله تولید ناب و انبو

تولید دستی

یک تولیدگر دستی از کارگران بسیار ماهر و ابزارهای ساده اما انعطاف پذیر استفاده می کند تا دقیقا آنچه را بسازد که مشتری میخواهد. یعنی یک واحد در یک زمان برخی مشخصه های تولید دستی عبارتند از:

۱ – وجود نیروی کاری ماهر;

۲ – وجود سازماندهی بسیار غیرمتمرکز;

۳ – به کارگیری ابزارآلات ماشینی چندکاره ;

۴ – حجم بسیار پایین تولید.

همچنین از ضعفهای تولید دستی این است که قیمت محصول بالا بوده و در صورت افزایش حجم تولید، قیمت پایین نمی آید. (امروزه در مورد ماهواره ها و سفینه های فضایی که برجسته ترین تولیدات دستی هستند همین مشکل وجود دارد).

از مشکلات دیگر تولیدکنندگان دستی این است که معمولا فاقد آن سرمایه مالی وانسانی کافی هستند که به دنبال نوآوریها و پیشرفتهای اساسی باشند چرا که پیشرفت واقعی در دانش فنی مستلزم تحقیق و پژوهش سازمان یافته است .

اما بااین حال محصولات دستی و سفارشی همچنان بازار خود را حفظ کرده است چرا که برخی از مشتریان نیازها و سلیقه های خاصی دارند که فقط این شیوه تولیدی پاسخگوی نیازهای آنهاست . اما در دهه ۱۹۹۰ برای شرکتهای تولیدکننده دستی ، تهدیددیگری از جانب شرکتهای تولیدکننده ناب ، به ویژه شرکتهای ژاپنی آغاز شده است و آن تهدید این است که تولیدگران ناب در تعقیب آن بخشی از بازار هستند که تاکنون درانحصار تولیدگران دستی بوده است . برای مثال ، شرکت هوندا با اتومبیلهای ورزشی (NS-x) با بدنه آلومینیومی خود حمله مستقیمی به بازار خودروهای ورزشی (FERRARI) کرده است .

فهرست

مقدمه. ۱

تولید دستی.. ۲

تولید انبوه. ۴

تولید ناب.. ۵

کارخانه مونتاژ نهایی.. ۷

زنجیره عرضه. ۸

طراحی قطعات در تولید انبوه. ۱۰

طراحی قطعات در تولید ناب.. ۱۱

عرضه ناب در عمل.. ۱۲

شیوه های طراحی در تولید انبوه و ناب.. ۱۴

طرز کار کارخانه. ۱۶

سازماندهی ناب در سطح کارخانه. ۱۸

رفتار با مشتری.. ۲۰

نتیجه گیری.. ۲۴

منابع و ماخذ: ۲۵


تعداد صفحات : 30 | فرمت فایل : Word

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود