دانلود مقاله تحریفات در واقعه تاریخی کربلا

دانلود مقاله تحریفات در واقعه تاریخی کربلا تحریفات در واقعه تاریخی کربلا واقعه تاریخی کربلا عکسهای تاریخی از واقعه کربلا عکس تاریخی از واقعه کربلا منابع تاریخی واقعه کربلا ریشه های تاریخی واقعه کربلا دانلود مقاله تحریفات در واقعه تاریخی کربلا دانلود مقاله در مورد واقعه کربلا دانلود مقاله درباره کربلا مقاله درباره صحرای کربلا

 

 

Historical events of Karbala

 

تحریفات در واقعه تاریخی کربلا
فهرست مطالب
مقدمه۱
معنی تحریف و انواع آن۲
انواع تحریف۲
تحریف از نظر موضوع۳
دو مسئولیت بزرگ مردم۵
نمونه هایی از تحریفات در شکل این حادثه۸
غنای حادثه کربلا از نظر نقلهای معتبر۱۰
عوامل تحریف۱۲
استفاده از وسیله ناقدس برای هدف مقدس۱۶
تحریف معنوی حادثه کربلا۱۷
معنی تحریف معنوی۱۸
شرایط تقدیس یک نهضت۱۹
دو تحریف معنوی در هدف امام حسین(ع۲۰
فلسفه دستور ائمه اطهار علیه السلام۲۱
قدرت روحی اباعبدالله(ع) ۲۲
وظیفه ما در برابر تحریفها۲۴
هم خواص مسئولند و هم عوامل۲۴
خطر تحریف۲۶
تحریف مخصوص ما ایرانیها۲۸
دو نقطه ضعف مردم در مجالس عزاداری۲۹
جرح راوی۳۰
مقدمه
این نوشته خلاصه از کتاب حماسه حسینی جلد اول می باشد که موضوع اصلی بحث آن “تحریفات درواقعه تاریخی کربلا” است. می خواهیم در مورد این مطلب بحث کنیم که در نقل وبازگویی واقعه بزرگ تاریخی عاشورا تحریفاتی صورت گرفته است، امید است که بتوانیم قسمتی از وقایع تاریخ را در این تحقیق باد آور شویم.
 معنی تحریف:
اما بحث اول درباره معنی تحریف که تحریف یعنی چه؟ تحریف که از ماده “حرف” در زبان عربی است، یعنی متمایل کردن یک چیز ار آن مسیر اصلی ووضع اصلی که داشته است یا باید داشته باشد. به عبارت دیگر، تحریف نوعی تغییرو تبدیل است، ولی تحریف مشتمل برچیزی است که کلمه ” تغییر” و ” تبدیل” نیست.
شما اگر کاری بکنیدکه یک جمله ای، یک نامه ای، یک شعری، یک عبارتی آن مقصودی را که باید بفهماند نفهماند، یک مقصود دیگری را بفهماند، اینجا می گویند شما این عبارت راتحریف کرده اید.مثلاً شما گاهی یک مطلبی را به یک نفر می گویید، بعد از آن شخص سخن  شما را درجای دیگری نقل می کند،بعد کسی به شما می گوید که فلانی از قول توچنین چیزی نقل کرد؛ شما می بینید آنچه که شما گفته اید با آنچه که او نقل کرده خیلی متفاوت است، او در سخنهای شما کم وزیاد کرده است، قسمتی از گفته های شما را که مفید مقصود شما بوده حذف کرده است و یک قسمتهایی از خودش برآنها افزوده است و درنتیجه سخن شما مسخ شده و ببرد، می گویند که تحریف کرده است…


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 35

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط