صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی  »  دانلود مقاله تاریخچه کف بینی

دانلود مقاله تاریخچه کف بینی

History article palmistry

دانلود مقاله تاریخچه کف بینی

تاریخچه کف بینی
کف بینی تاریخچه ای قدیمی دارد و زادگاه آن شرق باستان است و بعدها با رونق گرفتن داد و ستد و بازرگانی احتمالاً از طریق یونان به کشورهای غربی راه یافت. اما با ظهور و گسترش دین مسیحیت با آن مخالفتهای شد و چون آن را نوعی جادوگری می دانستند ممنوع اعلام شد وهر کس را که به کف بینی می پرداخت مورد ضرب و شتم  و شکنجه قرار می دادند و به زندان می انداختند. در نتیجه از آن به بعد کف بینی توسط کولیها به حیات خود ادامه داد زیرا آنها در یک جا ساکن نبودند و امکان دستگری شان کمتر بود.
شکل و خطوط کف دست هرکس همانند اثر انگشت او منحصر به فرد است و هیچ دو انسانی را نمی توان یافت که خطوط کف دست آنها کاملا مشابه باشد. کف بینان معتقدند که کف دست هر کس اطلاعات بسیار زیادی  را راجع به شخصیت ، منش ، خصوصیات رفتاری ،  مدت عمر و حوادث و وقایعی را که در زندگی فرد رخ می دهد بیان می کند.
بر کف دست هر کس سه خط اصلی وجود دارد  که خط زندگی ، خط قلب و خط سر نامیده می شوند. چون این سه خط کاملا مشخص و آشکار هستند احتمال هیچ گونه اشتباهی در شناسایی آنها وجود ندارد و در نتیجه نمام کف بینان  در مورد اطلاعاتی که این سه خط به ما می دهند  نظرات تقریبا مشابهی دارند.

تپه های دست
کف بینان قدیمی یونان کف دست را به نواحی مخبلفی تقسیم کرده اند و هر کدام را با نام یکی از سیارات نامگذاری کرده اند و آنها را دارای معانی خاصی می دانند و کیفیات و ویژگی های مختلفی را به آنها نسبت داده اند .

از جمله تپه خورشید را مسئول موفقیت و ثمر بخشی ، سیاره تیر را مسئول علم و دانش و عقل و خرد و تجارت ، سیاره مریخ را مسئول شجاعت و جنگندگی و  انرژی حیات ، سیاره ناهید را مسئول شور و هیجان و عاطفه ، سیاره مشتری را مسئول جاه طلبی و قدرت ، سیاره کیوان را مسئول حس کنجکاوی و دور اندیشی و افسردگی ، و کره ماه را مسئول احساسات رمانتیک و تخیل دانسته اند .
خط سر
خط سر یا خط نیروهای ذهنی ، مهمترین خط است و نحوه قرار گرفتن این خط در روی هر دو دست مهم و تعیین کننده است. به طور کلی خط سر در روی دست راست ویژگی تربیتی را در شخص مشخص می کند. کف بینان متقعدند اگر وضعیت و نحوه قرار گرفتن این خط درروی دست چپ و دست راست باشد این شخص دوران اولیه زندگی خود را بدون مشکل و گرفتاری  طی کرده و نیروهای مغزی او به گونه طبیعی رشد یافته اند .


تعداد صفحات : 33 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود