صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم پایه » شیمی  »  دانلود مقاله تاثیر تکنولوژی بر زندگی انسان

دانلود مقاله تاثیر تکنولوژی بر زندگی انسان

دانلود مقاله تاثیر تکنولوژی بر زندگی انسان

یک صبح دیگراز راه رسیده، صدای آلا رم موبایل این خبر را می دهد. بیدار شدن کار راحتی نیست اما چاره دیگری وجود ندارد.

از خواب که بیدار می شود، چای ساز را روشن می کند و بعد چند تکه نان داخل توستر می گذارد. صبحانه سرپایی ماحصل یک زندگی مدرن است. زندگی که آنچنان با تکنولوژی آمیخته شده که دیگر نمی توانی تفکیکش کنی. بانگ خروس پیش کش! ساعت شماته دار هم جای خود را به آلا رم موبایل داده است. پس اولین لحظه های صبح با امواج موبایل آغاز می شود و تا ساعتهای پایانی شب این امواج به صورت های مختلف با ما همراه هستند.

دیگر از کرسی مادر بزرگ خبری نیست. سرمای پاییز با چیلرهای حرارتی تلطیف می شود و سماور زغالی جای خود را به چای ساز برقی داده. ماکروفر و توستر آنچنان در قلب آشپزخانه ها جا باز کرده اند که حس می کنی اگر یک لحظه از آشپزخانه خارج شوند قلب آشپزخانه از حرکت می ایستد.
این تکنولوژی که آسایش و راحتی را برای بشر به دنبال داشته در عوض آنچنان بر سلا مت جسمی و روانی افراد تاثیر منفی داشته که به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست.

اگر با مطالعه چند کتاب تاریخ و یا حتی نگاه کردن به چند عکس قدیمی به چند دهه قبل نگاهی بیندازیم، تفاوت عمده ای بین دیروز و امروز را شاهد خواهیم بود. این روزگار، روزگار عجیبی شده است. ظرف چند دهه زندگی آدمی از این رو به آن رو شد. تکنولوژی و اختراعات تغییرات شگرفی را در زندگی ما ایجاد کردند و آن را از زندگی ای که بر پدر و پدربزرگ هایمان گذشته است، متفاوت کرده اند.
انسان عصر حاضر را سرگرمی ها و ضروریاتی مانند اسب و کالسکه و شهرفرنگ و حتی تلویزیون سیاه و سفید، ارضا نمی کند. جای اینها را سرگرمی های جدید و ضروریاتی متفاوت که وابسته به تکنولوژی هستند، پر کرده است. امکانات و ارتباطاتی که امروزه در اختیار ما هستند حتی در تصور مردمانی که تنها دهها سال پیش می زیسته اند نمی گنجیده، در حالی که نبودنشان برای ما غیرقابل باور و فاجعه می نماید.
اما آیا تفاوتی بین ما با آدم های آن زمان وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال، جواب اولیه خیر است. شاید نسل ها تغییراتی کرده باشند، اما تفاوت اصلی را باید در محیط جستجو کرد. عامل تمام این تغییرات، تکنولوژی هایی است که طی دهه های اخیر به وجود آمده اند و زندگی ما را دستخوش تغییر کرده اند.


تعداد صفحات : 6 | فرمت فایل : word

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود