دانلود مقاله بیماری هپاتیت

Paper hepatitis

دانلود مقاله بیماری هپاتیت

مقدمه
کبد شما بزرگترین عضو درون بدنتان می باشد و از سوی دیگر پیچیده ترین آنها نیز هست. کبد نقش مهم و حیاتی در تنظیم فعل و انفعالات درونی بدن دارد. این اعمال برای حفظ حیات و انجام فعالیت های مناسب بدن ضروری است. وقتی غذایی خورده می شود به همان صورت در بدن مصرف نشده و بعد از جذب و ورود به خون باید از میان کبد بگذرد و در این میان کبد در امر بسته بندی و ذخیره نمودن این مواد نقش مهمی دارد.

ساختمان و محل کبد
کبد در داخل شکم، سمت راست و فوقانی آن در زیر دنده ها قرار دارد. برخی از اعضای حیاتی بدن در اطراف کبد قرار دارند. در قسمت فوقانی کبد، دیافراگم، ریه ها و در پشت آن کلیه راست و در زیر آن روده کوچک و بزرگ قرار دارند. اندازه کبد در حدود یک توپ فوتبال و وزن آن حدود ۵/۱ تا ۲ کیلوگرم (۳ پوند) است. کبد به چهار قسمت (یا به اصطلاح لوب) تقسیم می شود.

داخل کبد میلیون ها مجاری زیر وجود دارند که وظیفه آن انتقال صفرای ساخته شده در کبد می باشد. به همین دلیل به آنها «مجاری صفراوی داخل کبدی» گفته می‌شود. این مجاری کم کم به هم متصل شده و در نهایت به صورت دو مجرا به ضخامت ۱ الی ۲ میلی متر از کبد خارج شده، محتویات خود را به داخل کیسه صفرا (که در زیر کبد قرار دارد) می ریزند. خون رسانی به کبد بسیار زیاد است و به آن «جگر سیاه» نیز گفته می شود. تقریباً تمامی خونی که از روده ها خارج می شود، از طریق یک ورید (سیاهرگ) موسوم به «ورید یا سیاهرگ باب» به داخل کبد می ریزد و از آنجا (پس از فعل و انفعالاتی که بر روی محتویات خون به عمل می آید) به داخل سیاهرگ اجوف تحتانی (سیاهرگ زیرین) وارد شده و از طریق آن، به قلب می رسد. سرخرگ و سیاهرگ خون رسانی کبد را انجام داده و مواد مغذی مورد نیاز برای حفظ سلامتی کبد را تامین می نمایند.

فهرست مطالب
مقدمه ۵
ساختمان و محل کبد ۵
وظایف کبد ۶
ویروس هپاتیت ۶
هپاتیت “سی” ۷
شیوع هپاتیت “سی” ۸
عامل بیماری ۸
راههای انتقال ۹
۱) انتقال از راه خون آلوده ۹
انتقال هپاتیت “سی” از طریق خون و محصولات خونی ۱۱
۲) هپاتیت و اعتیاد ۱۱
۳) هپاتیت وخالکوبی ۱۱
۴) هپاتیت و بیماران خاص ۱۲
۵) هپاتیت و انتقال در خانواده ۱۲
علایم و نشانه های هپاتیت ۱۳
تشخیص هپاتیت “سی” ۱۳
هپاتیت مزمن “سی” چیست؟ ۱۵
پیشگیری ۱۶
مراقبت های لازم جهت پیشگیری از ابتلای دیگران ۱۷
درمان ۱۸
اطلاع از تاثیر درمان با اینترفرون در اوایل درمان ۲۱
بیماران زیر به داروی اینترفرون پاسخ بهتری می دهند ۲۲
عود بیماری پس از قطع درمان ۲۲
داروی ریباورین ۲۴
رژیم غذایی و هپاتیت “سی” ۲۴
آیا مصرف مسکن مثل استامینوفن یا بروفن در مبتلایان به هپاتیت “سی” جایز است؟ ۲۵
هپاتیت و اعتیاد ۲۶


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 27

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط