صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم پزشکی » پزشکی  »  دانلود مقاله بیماری التهاب ریوی

دانلود مقاله بیماری التهاب ریوی

دانلود تحقیق و مقالات رشته پزشکی با عنوان دانلود مقاله بیماری التهاب ریوی در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۲۱ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

دانلود مقاله بیماری التهاب ریوی

التهاب ریوی
در این بخش وضعیت بدن بیماران با بیماری التهاب بافت ریه بررسی می شود . در ابتدای این مطالعات ما توصیه می کنیم متدهایی را که می توانند برای شناسایی وضعیت بدن کودکان . جوانان و سالمندان با این بیماری مورد استفاده قرار گیرند شناسایی کنید .

تعریف التهاب های ریوی
التهاب ریوی ( CF ) یک نقص عضو ژنتیکی است که بر روی سیستم های گوارشی و تنفسی تاثیر می گذارد. این بیماری معمولاً بوسیله COPO ترشح کم لوزالمعده و غیر طبیعی بودن سطح الکترولیز در عرق بدن مشخص می شود.
CF اغلب در بین مردمان آسیایی معمول است و ۷۰% بیماران CF را کودکان و جوانان شامل می شوند.

تأثیر CF بر وضعیت بدن :
بطور نمونه کودکان و جوانان با CF دچار سوء تغذیه و کند شدن رشد می شوند و همچنین شروع سن بلوغ در آنها به تعویق می افتد و نیز دارای یک ظرفیت محدود برای فعالیت های فیزیکی و تمرینات ورزشی می شوند. با در نظر گرفتن سن و جنس و کنترل سلامتی، کودکان با CF کوتاهتر بوده و دچار کاهش وزن و DB بیشتر ( کمتر ار درصد BF ) اختلاف DB برای پسران با CF بطور قابل ملاحظه ای پیشتر از دختران همین رنج بود. ( جانسون -۱۹۸۸ ). همچنین برای مقایسه میزان سلامت کودکان و نوزادان متوسط و نوزادان چاق و یا همه نوزادان استحکام استخوان کودکان و جوانان CF بین ۲۰% تا ۱۸ % می باشد. کمبود استحکام و تراکم استخوان در یک بیماری سخت و یا در حالت طبیعی آشکار می شود. ( هندرسون و مدسین ۱۹۹۹ ) در کل کم شدن تراکم استخوان با ترفیع سرعت شکستگی در جوانان با CF ، ارتباط دارد ( هندرسون و اسکتر ۱۹۹۴ ) طب بالینی باید وضعیت جسم بیماران را برای بقاء رشد طبیعی در کودکان CF تشخیص دهد و CF را کنترل کند.

تشخیص وضعیت جسم بیماران CF
در بررسی بچه ها و جوانان بالغ با بیماران CF روشهای ایزوتوپ رقیق شده و اندازه گیری TBW و یا DXA یک نوع معمول اندازه گیری وضعیت جسم مورد نظر و پیدا کردن روش معادله اند. این نتایج در یک برآورد حدود BF درصد است ( رینوی بای ۱۹۹۰ )
البته ترازوی هیدروستاتیکی نیز روش مناسبی برای مطالعه و تشخیص وضعیت جسم بیماران CF است دومین بررسی به ارزیابی دقت پیش بینی اسلاگتر در سال ۱۹۸۸ می پردازد.
معادلات SKF 2 Σ و معدلات (دارنین و رامن ) در سال ۱۹۹۶ و معادله SKF 4 Σ )
برای پسران و دختران CF تنها اختلاف کوچکی در میانگین برآورد FFM برای روش SKF در مقایسه با درفوتونی جاذب و TBWD20 وجود دارد.
دقت پیش بینی های فردی و گرویی معادلات اسلاگترSKF به اندازه بود و بازه قرار داد شده kg 6/3-9/3 -می باشد.
برای معادلات چهار عنصری دارنین و راهامن بازه مقرر شده بین (kg2/3 تا ۹/۱ ) بوده البته برای کودکان و جوانان با CF کاهش یافته.
در روش BIA بررسی ها نشان داد که یک رابطه نسبتاً خوبی میان شاخص مقاومت و مرجع اندازه گیری FFM در یک کودک نرمال و یک کودک CF وجود دارد. ولی ترسیم خط واپس روی این رابطه برای بیماران CF در مقایسه با کودکان سالم اختلاف داشت نظریه بیماری خاص معادله BIA به تخمین درستی برای FFM برای کودکان CF نیاز داشت خطای پیشگیری ( SEE ) برای ۲ معادله مختلف BIA محدوده بین [ kg 2/3 – ۳/۱ ] بود. دریک بررسی قدیمی بررسی بیماران که شامل ده مرد و ۹ زن با CF بود پیکارد برآورد FFM را با معادلات BIA مقایسه کرد. برای زنان دقت پیشگویی های انفرادی و گروهی معادله کولتر بهتر از تخمین معادلات کیل بود. ولی برای مردان معادلات کیل بهتر از پیشگویی های گروهی معادلات کواتر بود.
دو معادله ذکر شده برای مردان در برآوردهای انفرادی شبیه هم بود. در مجموع تا وقتی که ما از روش SKF (یا اسلاگتر و یا معادلات دارنین دراسن ) وضعیت بدن کودکان و جوانان با CF را تشخیص می دهیم این کار را کامل خواهیم کرد. برای سالمندان CF ما استفاده از معادلات BIA و برای زنان روس معادلات کولتر و برای مردان معادلات کیل را پیشنهاد می کنیم.
بخش ۱-۱۲ خلاصه شده متدها و معادلات پیشنهاد شده برای تشخیص وضعیت جسمی افراد با انواع گوناگون ناراحتی هاو بی نظمی های ریوی است. برای این معادلات سعی شده یک نوع یا یک نشان معادل برای لوازم بخاطر به حداقل رساندن مبلغ نهانی خطای اندازه گیری استفاده می شود.

نکته های کلیدی :
۱-تحقیقات به کشف وبررسی بالینی و معادلات عملی برای افراد با CAD و سکته قلبی نیاز داشت.
-شاید معادلات تران و ولتمن در برآورد وضعیت جسمانی افراد با بیماری قلبی مورد استفاده قرار گرفته باشد.
-بعد از جراحی پیوند قلب یا ریه بیماران به علت افزایش بیشتر FM نسبت به FFM وزن بدنشان بهبود پیدا می کند.
-متد BIA می تواند برای توضیح وضعیت جسم بیماران پیوند قلب و ریه مورد استفاده قرار گیرد.
ــ می توان برای تشخیص رفعیت بدن کودکان و جوانان CF از روش SKF و برای سالمندان با CF از روش BIA استفاده کرد .


تعداد صفحات : 21 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود