دانلود مقاله برسی علل اعتیاد جوانان

دانلود مقاله برسی علل اعتیاد جوانان بررسی علل اعتیاد در بین جوانان تحقیق مقاله علل گرایش جوانان به اعتیاد مقاله در مورد اعتیاد جوانان مقاله درباره اعتیاد جوانان مقاله اعتیاد جوانان تحقیق در مورد اعتیاد جوانان تحقیق در مورد علل گرایش جوانان به اعتیاد راههای پیشگیری از اعتیاد جوانان پیشگیری از اعتیاد جوانان عوامل اعتیاد جوانان نقش خانواده در پیشگیری از اعتیاد جوانان

Causes of Addiction Youth

 

هر چند شناخت و مقابله با تمامی آسیب‌های اجتماعی از ظرافت و پیچیدگی خاصی برخوردار است اما شاید بتوان ادعا نمود که هیچکدام از آنها به پیچیدگی اعتیاد، در اوضاع و احوال کنونی جامعه بشری نباشد استفاده نابجا و اعتیاد به مواد مخدر بلای خانمان برانداز و آتش هستی سوز جوامع بشری است، آتشی که تا کنون صدها میلیون انسان را در کام خود فرو برده است و صدماتی که بر پیکره جوامع انسانی وارد نموده است که هیچگاه قابل جبران نیست. برای خاموش کردن یا کم کردن گستره این آتش، اقدامات شایسته و تلاشهای فراوانی صورت گرفته اما مع الاسف روز به روز دامنه آن گسترده تر شده است. به راستی آیامی‌توان در چنین وضعی سپر انداخت و آیه یاسی خواند و نظاره گر این صحنه دردناک بود؟
چهره اعتیاد هر چند زشت است و نفرت هر انسانی را برانگیخته می‌کند، فرد معتاد را باید در چهره یک بیمار نگریست و بیمار را باید مداوا و معالجه کنند، در این راه هم، نخستین گام اطلاع رسانی درست و علمی و آگاهی دادن به جامعه است.
آمار و ارقام هشدار دهنده هستند و ما را به هویستاری بیشتر می‌خوانند. بر اساس آمار دولتی تا کنون ۲ میلیون معتاد در کشور وجود دارد، اما برخی از صاحبنظران معتقدند این تعداد بین ۳ تا ۶ میلیون نفر است و با جرم بودن اعتیاد باعث فقدان برنامه ریزی مناسب برای مبارزه با این آسیب اجتماعی شده، و مشکل یک میلیون و ۲۰۰ هزار از این معتادین بسیار جدی و وخیم گزارش شده است.
اعتیاد به نظر شخصی بنده از هر نوع بیماری مانند، سرطان ، وبا و طاعون خطرناکتر و وحشتناکتر است چون فرد معتاد به هنگام نیاز همه شئونات اخلاقی را زیر پا می‌گذارد.
اعتیاد، نیروی کنترل و فرماندهی فرد را تصمیم‌گیری و اجرای هدف است را از او باز می‌ستاند و فرد را همانند یک وسیله بازی و ناپایدار بار می‌آورد که برابر کوچکترین حادثه و مشکل او را از پای در می‌آورد.

فهرست مطالب:
مقدمه
تعریف موضوع تحقیق و هدف آن
اهمیت و انگیزه انتخاب موضوع
فرضیات و متغیرها
قلمرو مکانی و زمانی
روش تحقیق
روش جمع آوری اطلاعات
تعریف نمونه و جامعه
محدودیت های تحقیق
تعاریف و اصطلاحات خاص
تعریف اعتیاد به صورت جامع
تاریخچه مواد مخدر در جهان و ایران
نشانه‌ های اعتیاد
عوارض اعتیاد به مواد مخدر
عوامل اعتیاد
عوامل اجتماعی و خانوادگی
عوامل اقتصادی
عوامل سیاسی
درمان وابستگی جسمی
درمان وابستگی روانی
شیوه های درمان وابستگی روانی
روش تحقیق
روش جمع آوری اطلاعات
روش نمونه گیری
نمونه پرسشنامه
تجزیه و تحلیل اطلاعات پرسشنامه
متغیر مستقل و وابسته
نتیجه گیری
سایر نتایج تحقیق
پیشنهادات
منابع و ماخذ


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 59

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط