صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی » عمران  »  دانلود مقاله اهرام ثلاثه مصر

دانلود مقاله اهرام ثلاثه مصر

Paper Pyramids of Egypt

دانلود مقاله اهرام ثلاثه مصر

اهرام ثلاثه مصر

گیزا ، محل احداث اهرام مصر

کشور مصر به خاطر تاریخ جذاب خود مشهور شده است . احتمالا همه با اهرام بزرگ آشنا هستند .با این همه ، انها تنها شگفتی جهان هستند که امروزه کاملا دست نخورده مانده اند . این اهرام تاریخی در مکانی به نام گیزا وجود دارند . گیزا در مصر (دقیقا در شمال مصر ) نزدیک رود نیل واقع شده است . این اهرام در کنار پایتخت امروزی کایرو واقع شده اند . تاریخ گیزا به حدود ۵۰۰۰ سال پیش برمی گردد . در طول دورانی که فرعون ها زندگی می کردند آنها مکانهای تدفینی شامل معبدهای گوناگون و سه هرم بزرگ ساختند . برای قرنهای متمادی کسی نمی دانست این اهرام محل دفن فراعنه مصری قدیمی بود ند . مثالی از نظریه های زیادی که در مورد اهرام وجود داشت ، این بود که این اهرام محل نگه داری غلات در طول خشکسالی و قحطی بودند ! بعد از گذشت مدت کمی آنها فهمیدند که این اهرام بزرگ محل دفن سه حاکم است .

منکوره ، خفوره و خوفو این سه حاکم از سلسله سوم بودند (تقریبا ۲۵۱۵ تا ۲۶۰۱ پیش از میلاد مسیح ) اهرام بزرگ گیزا کهن ترین و بزرگترین اهرام زمین هستند . این اهرام احتمالا توسط پسر عموی خوفو با نام همیونو ساخته شده است . هرم بزرگ خوفو ۱۳ جریب را در بر می گیرد و احتمالا ۱۳۷ متر ۴۵۰ فوت بلندی دارد . این اهرام در اصل با سنگ آهک براق پوشیده شده اند که سطح خروجی صیقلی و صافی را بوجود آورده اند . چند سالی این سنگ آهک ها غارت شدند و در قسمتهای دیگر جهان مورد ایتفاده قرار گرفتند . خفره به آرامی کوچکتر از هرم خمفو شد .

هنوز قسمتی از سنگ آهکهای اولیه در قسمت بالایی این هرم مشاهده می شود . هرم منکوره از دو هرم د یگر کوچکتر است . اهرام با با بلوکهای گرانیتی عظیم قرمز رنگ ساخته شده اند که وزنی در حدود ۲٫۵ تن داشتند . کارگران احتمالات این بلوکها را با استفاده از کنده های کوچک به عنوان غلتک استفاده میشوند حمل میکردند یا بوسیله ریختن آب بر روی ماسه ها تا بدین وسیله سطح لیزی را بوجود بیاورند تا بتوانند مانند سورتمه بلوکها را به بالا بکشند . چگونگی بلند کردن این بلوکها هنوز به صورت یک راز است .


تعداد صفحات : 24 | فرمت فایل : word

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود