دانلود مقاله ارتباطات اینترنتی

Internet Paper

دانلود مقاله ارتباطات اینترنتی

مقدمه :

راجع به مسائل مربوط به پروتکل  اینترنت (IP) صحبت کردند. و در مورد مسائل مربوط به شبکه ها و روش های انتقال دیجیتالی صدای کد گذاری شده روی این شبکه ها به بحث و بررسی پرداختند.  در مورد انتقال صدا با استفاده از IP صحبت شد و روش انتقال بسته های RTP را بین جلسات فعال مورد بررسی قرار دادیم. آنچه ما مشخص نکردیم ، اگر چه ، برپاسازی و روش اجرای این جلسات صوتی می باشد. ما فرض کردیم این جلسات (Session) از وجود یکدیگر مطلع بوده و جلسات رسانه ای به روش خاصی ایجاد می شوند که بتوانند صدا را با استفاده از بسته های RTP منتقل کنند. پس این جلسات چگونه بوجود می آیند و چگونه به اتمام می رسند؟ چگونه این طرفین به طرف دیگر اشاره می کنند تا یک ارتباط را فراخوانی کنند، و چگونه طرف دوم این فراخوانی  کنند، و چگونه طرف دوم این فراخوانی را می پذیرد؟ جواب استفاده از سیگنال است.

در شبکه های سنتی تلفن ، قراردادهای سیگنالی مشخصی وجود داشته که قبل و در حین فراخوانی استفاده می شوند. یکی از محدودیت های فوری این بود که دو کاربر در صورتی با هم تماس برقرار می کردند که سیستم مشابهی خریداری کرده باشند. این کمبود کار کردن همزمان سیستم های متفاوت باعث یک نارضایتی عمومی شد و باعث ناکارآمدی سیستم های VolP اولیه شد. در پاسخ به این مشکل ، VOIP H.323, ITV را پیشنهاد کرد که وسیع ترین استاندارد مورد استفاده بود. اولین نسخه VOLP در ۱۹۹۶ پدید آمد و عنوان سیستم تلفن تصویری و تجهیزات  برای  شبکه های محلی که خدمات غیر تضمینی  ارائه می کنند، نامیده شد . نهایتاً مهندسین H.323 را طراحی کردند، و در ۱۹۹۸ نسخه دوم H323 را منشتر کردند. این پیشنهاد عنوان به مراتب دوستانه تری داشت سیستم های ارتباطی چند رسانی بر مبنای بسته این نسخه از H323 پشتیبانی بیشتری از اجداد خود بدست آورد نسخه دوم بطور وسیعی در راه حل های Volp پیاده سازی شد و در بسیاری جهات ، این نسخه استانداردی برای سیستم های VOIP امروزی است .نسخه دوم VOIP مبحث اصلی ما در این فصل است بنابراین به تشریح ساختار H323 می پردازیم.

فهرست

فناوری اطلاعات   ۱
مقدمه :   ۱
ساختار H323   ۲
نگاهی بر قرارداد H.323   ۵
آدرس دهی H.323   ۸
کدها   ۱۰
سیگنال دهی RAS   ۱۰
اکتشاف دروازه بان   ۱۳
ثبت نام و لغو ثبت نام نقطه نهایی   ۱۴
مکان نقطه نهایی   ۱۷
پذیرش   ۱۸
تغییر پهنای باند   ۲۰
وضعیت   ۲۲
دسترسی به منابع   ۲۴
درخواست در جریان   ۲۵
سیگنال دهی فراخوانی   ۲۵
پیشرفت :   ۲۷
تکمیل انتشار :   ۲۸
سهولت :   ۲۹
حالت فراخوانی :   ۳۰
فراخوانی پایه بدون دروازه بان :   ۳۰
فراخوانی پایه با دروازه بان و سیگنال دهی نقطه نهایی مستقیم :   ۳۱
فراخوانی مستقیم با دروازه بان ریشه دار و سیگنال دهی فراخوانی   ۳۲
یک فراخوانی پایه با دروازه بان ریشه دار و سیگنال دهی فراخوانی :   ۳۳
سیگنال دهی اختیاری نقطه نهایی :   ۳۴
کنترل سیگنال دهی :   ۳۵
گروه بندی پیام های H.245   ۳۶
توابع H.245 :   ۳۸
بازکردن یک سویه کانال منطقی :   ۳۸
تابع اتصال سریع :   ۴۰
کنفرانس Ad-Na :   ۴۳


فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 47

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط