صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی  »  دانلود مجموعه کاملی از آزمون حافظه وکسلر نسخه سوم

دانلود مجموعه کاملی از آزمون حافظه وکسلر نسخه سوم

دانلود آزمون، دانلود مجموعه کاملی از آزمون حافظه وکسلر نسخه سوم در قالب WORD, PDF, PowerPoint  در زیر به مختصری از  آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

دانلود مجموعه کاملی از آزمون حافظه وکسلر نسخه سوم

مقیاس WMS-III برای ارزیابی توانایی های یادگیری و حافظه در دامنه سنی ۱۶-۸۹ سال طراحی شده است. آیتم ها، مواد و دستورات اجرا به طور مناسب و مفیدی برای این گستره سنی تهیه شده است. تا به امروز آزمون های بیشماری برای ارزیابی عملکرد حافظه ساخته و مورد استفاده قرار گرفته است که از این میان می توان به آزمون کلامی کالیفرنیا، ازمون یادآوری دیداری بنتون اشاره کنیم. اما کاملترین ابزار که ابعاد مختلف حافظه را ارزیابی می کند، ازمون حافظه وکسلر می باشد.
WMS اولین نسخه این آزمون توسط دیوید وکسلر منتشر شد. یکی از مزایای این نسخه از آزمون اجرای سریع آن بود(۱۵ دقیقه). اما WMSتنها بر حافظه کوتاه مدت تاکید داشت و حافظه بلند مدت و حافظه کلامی و دیداری در خرده مقیاس آزمون در نظر نمی گرفت(مارنات،۲۰۰۳). اولین تلاش برای اصلاح کاستی های WMS توسط راسل انجام شد. وی با در نظر گرفتن پاسخ های تاخیری(بعد از ۳۰ دقیقه) در کنار پاسخ های فوری تاحدودی شرایط را برای ارزیابی حافظه بلند مدت نیز فراهم کرد(مارنات، ۱۳۸۴)اما با این وجود این مقیاس ابزار ضعیفی در فرایند ارزیابی بالینی بود. در سال ۱۹۸۷ بنگاه روانشناسی(PSYCHOLOGY CORPORTION ) در WMS قدیمی تغییراتی را صورت داد و مجددا هنجاریابی کرد.این مقیاس (WMS-R)نسبت به نسخه پیش برتری داشت(۱۳۸۶).از دیگر مزایایی این نسخه تجدید نظر شده این بود که بر خلاف WMS که تنها یک بهر حافظه مرکب بود ۱۲WMS-Rخرده مقیاس بود که از آن ۵ نمره مرکب از جمله حافظه عمومی، توجه / تمرکز ، حافظه کلامی ، حافظه دیداری و بازیابی تاخیری را شامل می شود. اما یکی ازمهمترین انتقادات به WMS-R این بود که حافظه تاخیری را به دو بخش کلامی و دیداری تقسیم نکره بود و اینکه از لحاظ تئوری نیز ضعیف بود.

در سال ۱۹۹۷ بنگاه روان شناختی به طبع پژوهش ها و تئوری های جدید و نیاز متخصصین بالینی اصلاحات قابل ملاحضه ای را در مقیاس WMS-R صورت داده و مقیاس WMS-III را تدوین کرد. این نسخه بسیاری از مشکلات نسخه قبلی را مرتفع کرده است. WMS-III در ۵ حیطه بر WMS-R (اعتبار و پایایی، اجرا و نمره گذاری، تحول آزمون، هنجار یابی و بالاخره تفسیر) برتری دارد(ساعد و همکاران، ۱۳۸۶). در پیوست طریقه اجرای هر خرده مقیاس به اشتراک گذاشته شده است.

این مجموعه شامل:
۱-معرفی و طریقه اجرا
در این بخش طریقه صحیح اجرا و زمان تعیین شده برای هر خرده مقیاس  شرح داده می شود.

۲- دانلود مجموعه جداول نمره گذاری حافظه وکسلر
از طریق این جداول تبدیل نمرات خام به تراز شده نسبت به سن آزمودنی شما امکان پذیر می باشد. در نظر داشته باشید که این جداول هنجاریابی شده از نمونه های غیر ایرانی بدست آمده است.

۳- توضیح و تفسیر خرده مقیاس های حافظه وکسلر
این بخش برای کسانی که مایل هستند طریقه اجرا و نمره گذاری حافظه وکسلر را یاد بگیرند بسیار مهم و کاربردی می باشد. در این کتابچه ۴۰ صفحه ای به توضیح مقیاس های حافظه وکسلر پرداخته و به نکات بالینی نیز اشاره می کند.

۴-نیمرخ های روانی حافظه وکسلر
در این بخش سه نیمرخ اصلی این آزمون ارائه می شود.

​۵-طریقه نمره گذاری آزمون حافظه وکسلر
از طریق این نمره گذاری شما به سادگی با شیوه نمره گذاری wms آشنا خواهید شد. ​

۶-دانلود فرم های خام حافظه وکسلر
در این قسمت تمام فرم های حافظه وکسلر که شامل اطلاعات، گستره فضایی،حافظه منطقی،صورت ها، تداعی کلمات،تصاویر و توالی حروف و ارقام می باشد،قرار گرفته است.

حجم فایل: ۶۷/۲ MB
فرمت: ورد ، پی دی اف، پاورپوینت


تعداد صفحات : . | فرمت فایل : WORD,PDF, PPT

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود





هشتگ : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,