صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » کار آفرینی  »  دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی ایجاد و راه اندازی یک باشگاه پرورش اندام

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی ایجاد و راه اندازی یک باشگاه پرورش اندام

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی ایجاد و راه اندازی یک باشگاه پرورش اندام طرح توجیهی باشگاه ورزشی طرح توجیهی باشگاه بدنسازی طرح توجیهی احداث باشگاه ورزشی طرح توجیهی تاسیس باشگاه ورزشی طرح توجیهی مجموعه فرهنگی ورزشی دانلود طرح توجیهی باشگاه بدنسازی طرح توجیهی احداث باشگاه ورزشی رزمی

Bodybuilding Club

 

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی ایجاد و راه اندازی یک باشگاه پرورش اندام

فهرست مطالب

در مراحل مختلف ایجاد و راه اندازی یک باشگاه پرورش اندام ساز و کار پیچیده ای بکار نرفته که شناخت ان مستلزم صرف زمان و انرژی زیادی باشد. نحوه فعالیت و چرخه ی ایجاد درامد در این گونه باشگاهها تا حد زیادی به سالن های ورزشی دیگر شباهت دارد و تفاوت انها در نیاز به تجهیزات بیشتر می باشد. شاید در یک باشگاهی که هنرهای رزمی تعلیم داده میشود تنها داشتن تجهیزاتی مانند یک کیسه ی مشت زنی و چند عدد میت کافی باشد ولی در یک سالن بدن سازی حد اقل ۲۰ نوع دستگاه مختلف مورد نیاز است که در فصل چهارم به ان اشاره خواهیم . نحوه تعلیم به افراد در سالن های بدن سازی نیز نسبت به ورزش های دیگر متفاوت است. در اینگونه باشگاهها یک مربی که تخصص و تجربه ی بالایی باشد می بایست برای تنظیم برنامه ی تمرینی به هنر جویان در استخدام مجموعه باشدو تنها دو جلسه حضور مربی در باشگاه در طی هفته کافی میباشد.
مربی دیگری که تخصص و تجربه ی پایین تری داشته باشد برای تعلیم نحوه ی انجام تمرینات به هنرجویان طبق برنامه اختصاصی هر فرد باید به طور دایم در باشگاه حضور داشته باشد.
مدیران باشگاهها برای جذب بیشتر افراد نیمه اول روز را به تمرین خانمها اختصاص داده و ساعات کار باشگاه را به دو قسمت صبح (خانمها) و بعد ظهر (اقایان ) تقسیم میکنند.به همین دلیل میبایست یک مربی خانم که در رشته ی ایروبیک دارای تخصص میباشد در باشگاه حضور داشته باشد.
برای نظافت سالن نیز با یک شرکت خدماتی قرار داد میبندیم که در طول هفته دو جلسه شخصی را که دارای فیزیک مناسبی باشد برای نظافت در اختیار باشگاه قرار دهند.
مدیریت مجموعه نیز باید به طور تمام وقت در مجموعه حضور داشته و علاوه بر نظارت بر فعالیت ها و عملکرد افراد از متقاضیان ثبت نام بعد از تشریح قوانین و مقررات مجموعه ثبت نام به عمل آورد.
فصل دوم :مطالعه بازار کسب و کار (تقاضا )
منطقه تاسیس باشگاه در یک محله ی نسبتا پر جمعیت و دارای جمعیت جوان واقع شده.
در این منطقه ۷ باشگاه پرورش اندام قرار دارد که بر حسب تجهیزات بیشتر و با استاندارد بالاتر توانسته اند ورزشکاران بیشتری جذب کنند. نگاهی کلی به باشگاهها “ تعداد هنر جویان و درامد متوسط انها خواهیم داشت .
۱-باشگاه پرورش اندام ایران:این باشگاه ار لحاظ تجهیزات یکی از بهترین
باشگاههای سطح شهر و حتی در سطح بهترین باشگاههای کشور است .این باشگاه مجهز به استخرو سونا و جکوزی وسالن پرورش اندام کاملا مجهزو سالن بازی های کامپیوتری و رستوران و پارکینگ اختصاصی می باشد. وجود سونا در یک مجموعه باعث جذب بیشتر افرادی می شود که دارای اضافه وزن می باشند و به خصوص خانم ها که خواهان کاهش وزن خود هستند .سالن پرورش اندام این مجموعه مجهز به دستگاه های دیجیتالی مدرن می باشد که کمترباشگاهی در سطح کشور اینگونه تجهیزات مدرنی را در اختیار دارد.
همین باعث می شود که افراد زیادی و خصوصا ورزشکاران با تجربه به این
باشگاه جذب شوند. وجود سالن بازی های کامپیوتری از این لحاظ دارای اهمییت است که در فصول سرد سال ورزشکاران بعد از تمرین بدنشان درجه ی حرارت بالایی دارد و باید پس از تمرین و پیش از ترک باشگاه حداقل نیم ساعت را در داخل محوطه ی باشگاه بگذرانند تا دمای بدن به حالت عادی برگردد.وجود رستوران باعث میشود که ورزشگاران با توجه به این که قبل و بعد از تمرین به غذاها و نوشیدنی های انرژی زا نیاز دارند” بتوانند با صرف کمترین زمان به این نوع غذاها و نوشیدنی ها دسترسی پیدا کنند.شهریه ی اخذ شده از افراد در این مجموعه متناسب با تجهیزات ان بالا بوده و حدود ۲۵۰۰۰۰ ریال در ماه میباشد.
دومین باشگاهی که مورد بررسی قرار گرفت باشگاه اندام پوریای ولی میباشد که دارای وسایل کاملا استاندارد و همچنین سونای خشک میباشد.فضای سالن این باشگاه نسبتا کوچک میباشد پس نمیتواند افراد زیادی را جذب کند ولی به دلیل مناسب بودن تجهیزات افراد زیادی در این باشگاه عضویت دارند.شهریه ی این باشگاه در صورت استفاده از سونا ماهانه ۱۰۰۰۰۰ ریال و در غیر این صورت ۵۰۰۰۰ریال می باشد.
باشگاه دیگری که مورد بررسی قرار گرفت سالن پرورش اندام فاتح می باشد.
این باشگاه تجهیزاتی مانند سونا واستخرو…..را ندارد ولی شاخصه های دیگری داردکه باعث جذب ورزشکارا ن زیادی در مدت کوتاهی که از افتتاح باشگاه گذشته است شده.وسایل و تجهیزات بدن سازی این باشگاه کاملا استانداردو به تعداد زیاد می باشد و این باعث می شود که در ساعات پر ازدهام کار باشگاه که در بین ساعات ۵ بعد از ظهر الی ۹ شب می باشد ورزشکاران با کمبود وسایل مواجه نشوند و نیازی نباشد برای انجام یک حرکت مدت زیادی منتظر بمانند.


تعداد صفحات : 39 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود