دانلود تحقیق در مورد مخابرات

تحقیق در مورد مخابرات

دانلود تحقیق در مورد مخابرات

مقدمه
فعالیت مناسب شبکه¬های مخابراتی به دلیل وجود تکنولوژی¬هایی است که عموما از دید کاربران آن مخفی است. این بخش چگونگی کارکرد این تکنولوژی¬های کلیدی و هم¬چنین جایگاه آن¬ها را در شبکه مخابراتی نشان می¬دهد.
تکنولوژی¬های مورد بحث عبارتند از:
تکنولوژی های دسترسی
روش مرسوم دسترسی به شبکه مخابراتی با به کارگیری سیم مسی با توان عملیاتی پایین، خط دیجیتال مشترک (DSL) پرسرعت، اتصالات کابلی و رادیویی بی¬سیم صورت می¬گیرد.
انتقال آنالوگ
این تکنولوژی در بخش¬هایی از شبکه که ارتباط منزل یا محل کار را به مرکز سوئیچ شرکت مخابرات فراهم می¬کند و هم¬چنین در بعضی از قسمت های ارتباطات موبایل وجود دارد.
انتقال دیجیتال
این تکنولوژی اولین بار زمانی معرفی شد که در سال ۱۹۶۰ تجهیزات سیم مسی برای اتصال مراکز سوئیچ به یکدیگر به کار می¬رفت. پیامد این تکنولوژی، شبکه¬های فیبر نوری در سال ۱۹۷۰ و شبکه¬های بی¬سیم در سال ۱۹۹۰ بود.
انتقال دیجیتال از نرخ بیت زیاد صوت، دیتا و شبکه¬های اینترنت پشتیبانی می¬کند.
انتقال بیسیم
مخابرات بی¬سیم در تمام اطراف ما وجود دارد. با هر کس و در هر زمان می¬توان در خیابان، بازار و مغازه تماس گرفت. مفهوم سلولی استفاده مجدد فرکانس (Frequency Reuse) استفاده از مخابرات بی¬سیم در تمام دنیا را ممکن ساخته است.
انتقال نوری
استفاده از تجهیزات فیبر نوری در تمام دنیا فراگیر شده و این تکنولوژی، انتقال دیجیتال با نرخ بیت زیاد و هم¬چنین انتقال سیگنال¬های آنالوگ را پشتیبانی می کند.
سوئیچ در شبکه
سابقه این تکنولوژی حدود یک صد سال است و امکان اتصال مشترکین را در هر گوشه دنیا فراهم می¬کند. سوئیچ¬های امروزی از دو تکنولوژی استفاده می¬کنند. و………..


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 20

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط