صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم پزشکی » پزشکی  »  دانلود تحقیق درباره خونریزی و زخمها

دانلود تحقیق درباره خونریزی و زخمها

دانلود تحقیق و مقالات رشته پزشکی با عنوان دانلود تحقیق درباره خونریزی و زخمها در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۱۶ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

دانلود تحقیق درباره خونریزی و زخمها

خونریزی و زخمها
خونریزی : از آنجا که زندگی انسان بستگی به خونرسانی کامل و همیشگی دارد لذا ضروری است در صورتی که خونریزی در عضوی پیش آید هر چه سریهتر و با رو مناسب متوقف نمود .
دستگاه گردش خون از سه جز’ مهم : ۱- خون ۲- قلب ۳- رگهای خونی تشکیل شده است . خون از گلبولهای سفید و قرمز – پلاسما و پلاکتها تشکیل شده است . فشار خون که باغث می شود خون در داخل رگها به گردش در آید ناشی از عمل پمپاژ قلب است و رگهای خونی شامل : ۱- سرخرگها ( شریانها) ۲- سیاهرگها ( ورید ) ۳- مویرگها می باشد .
خونریزی شریانی از مهمترین خونریزیهای خارجی است خونی که از سرخرگ خارج ی شود سریع ونبض دار است وبه رنگ قرمز روشن و حاوی مقادیر زیادی اکسیژن می باشد. انعقاد خون و تشکیل لخته در خونریزیها شریانی بهندرت اتفاق می افتد و در زمان اندک ممکن است خون زیادی را فرد از دست دهد بنابراین باید خیلی سریبع آن را متوقف نمود.
خونریزی وریدی (سیاهرگی ) : خونریزی از سیاهرگ ها آهسته و به رنگ قرمز کبود می باشد، در این نوع خونریزی حجم خون خارج شده زیاد بوده اما خونریزی غالبا به راحتی قابل کنترل است.
خونریزی مویرگی شایعترین نوع خونریزی است معمولا مهم نبوده و به راحتی قابل کنترل می باشد و در اغلب مواقع این خونریزی به وسیله تشکیل لخته خود بخود بند می آید. اقدامات و کمکهای اولیه در خونریزی خارجی فشار مستقیم بر روی موضع و بالا نگه داشتن عضو، فشار بر نقاط فشار ( شریان بازویی و شریان رانی)، استفاده از آتل بادی، استفاده از لباس ضد شوک ( PASAG ) و به عنوان آخرین راه چاره تورنیکه می باشد.
خونریزی داخلی بر اثر جراحاتی نظیر شکستگی، له شدگی ویا به علت وضعیت خاصی مانند خونریزی ناشی از زخم معده رخ می دهد. اندامهای داخلی مانند طحال و کبد ممکن است به وسیله ضربه وارده به بدن آسیب ببیند و نشانه خارجی نداشته باشد خونریزی داخلی باید به اندازه خونریزی خارجی جدی گرفته شود چون با اینکه خون از بدن بیرون نمی رود اما به هر حال از سیستم گردش خون خارج شده و اندامهای حیاتی دچار کمبود اکسیژن می شوند همچنین انباشتگی خون در زیر جمجمه بر اثر خونریزی داخلی ممکن است سبب شود به مغز فشار وارد شود و منجر به بیهوشی گردد. و خونریزی داخلی در قفسه سینه باعث بسته شدن ششها اختلال در تنفس شود و ادامه خونریزی داخلی ممکن است منجر به دفع شدن استفراغ یا مدفوع باشد. علائم خونریزی داخلی درد در محل صدمه دیده، رنگ پریدگی و افت فشار خون و افزایش نبض، تنفس کم عمق و شوک می باشد. احتمال مرگ و میر درخونریزی ۳ برابر خونریزی خارجی می باشد همیشه باید در تصادفات به فکر خونریزی داخلی بود وگرنه از نظر دور می ماند و ممکن است تشخیص داده شود.

اقدامات و کمکهای اولیه در مورد خونریزی :
۱-مصدوم را از نظر شکستگی بررسی کنید و در صورت نیاز آتل بندی نمایید ۲-ABCH را بررسی کرده و در صورت نیاز اکسیژن ۱۰۰% به مصدوم بدهید ۳-مصدوم را آرام کنید ۴-شوک را با بالا بردن پا به میزان ۳۰ سانتی متر درمان کنید مگر اینکه مشکوک به آسیب ستون فقرات باشید ۵-منتظر بروز شوک باشید و به مصدوم هیچ مایعی را از راه خوراکی ندهید و در صورت استفراغ به پهلو بخوابانید ۶-هر ۵ دقیقه یکبار علائم حیاتی را کنترل کنید ۷-مصدوم را با کنترل علائم حیاتی و دادن اکسیژن منتقل کنید ۸-در صورت بروز کبودی می توان با گذاشتن یک کیسه آب گرم، بالا بردن عضو جراحت دیده و بستن باند کشی وسعت کبودی را کمتر کرد.


تعداد صفحات : 16 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود