صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما

دانلود تحقیق اضطراب

Anxiety Research

دانلود تحقیق اضطراب

مقدمه :

نگرانی یا اضطراب عادی واکنشی است طبیعی و لازم که در حقیقت جزیی از زندگی است وباعث یادگیری و رشد شخصیت و بالا بردن میزان کارآیی و هوشیاری و حتی تحریک فرد می شود . اضطراب وقتی حالت مرضی پیدا می کند که از حد طبیعی بگذرد و با شدتی غیر عادی تعادل روانی فرد را مختل و باعث نقصان کارایی و پیدایش یک سلسله اختلالات جسمانی و روانی شود .

از مشکلات و اختلالات اساسی جوانان و نوجوانان پیدایش ترس و اضطراب در آنان است . که سبب بروز دشواری هایی در کار تربیت و هدایت آنهاست . این اختلال بویژه در آغاز بلوغ بسیار به چشم می خورد . و وضع آنچنان پیچیده و درهم است که خود آنان نیز از این حالت خود در شگفت هستند بیماری و آشفتگی آنان را در مواردی از پای در می آورد . و سبب پیدایش رکود و شکست هایی در کار و رفتارشان می شود . ترس آنها اغلب بی حساب و نگرانیشان از آینده ای است که به نظرشان مبهم می آید . تأسف و تأثر از گذشته عمر و از اینکه نتوانستند امادگی لازم برای آینده فراهم کنند سبب آن می شود که از عمر خویش نتوانند استفاده نمایند اضطراب غالباً واکنشی است خودآگاه یا ناخود آگاه به ناراحتیهایی که در خانواده رخ می دهد . عقیده بر این است که ما در مضطرب تقریباً همیشه کودک مضطرب خواهد داشت . اضطراب در بسیاری از بیماری های روانی گاهی در برخی موارد اضطراب بیمار غالباً از ناراحتی های جسمانی متعددی شکایت می کند . گاهی در برخی موارد اضطراب فرد نوجوان با حالات افسردگی توام است . لیک باید متذکر شد که فرد مضطرب حتماً یک فرد افسرده نیست ولی یک فرد افسرده می تواند یک فرد مضطرب باشد . اختلالات اضطراب و افسردگی در طبقه بندی بیماری های روانی جزء اختلالات نوروتیک یا نوروزها هستند که لازم است قبل از این تعریف این دو واژه «اضطراب ـ افسردگی» اختلالات نوروتیک را شرح دهیم .

فهرست مطالب

مقدمه ۴
۱ـ اختلالات نوروتیک یا نوروزها و حالات عصبی ۵
نوروز یا حالات عصبی ۶
۱ـ علائم شعور ۶
۲ـ بینش ۶
۳ـ جنبه های اجتماعی ۶
۴ـ چگونگی علائم ۶
۵ـ شدت علائم ۶
اضطراب چیست ؟ ۷
فرق ترس با اضطراب چیست ؟ ۸
نظریه های اضطراب ۹
الف : اضطراب به عنوان یک تعارض ناهوشیاری ۹
ب : اضطراب به عنوان پاسخ آموخته شده . ۱۰
ج : اضطراب در معنای نداشتن کنترل ۱۱
علایم و جلوه های اضطراب چیست ؟ ۱۲
منشأ و علل اضطراب و انگیزه های آن ۱۵
۱ – تهدید نسبت به هدف یا موقعیت ۱۶
۲ – ترس از ظهور تمایلات خطرناک ۱۶
۳ – احساس گناه و ترس از تنبیه ۱۷
۴ – تجدید فعالیتهای ضربه های قلبی ۱۷
راههای درمان اضطراب چیست ؟ ۱۷
منابع ۲۰


تعداد صفحات : 25 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود





هشتگ : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,