صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » دانلود رایگان  »  دارچین باعث افزایش بینایی, نشاط آور و برطرف کننده سینوزیت

دارچین باعث افزایش بینایی, نشاط آور و برطرف کننده سینوزیت


دارچین باعث افزایش بینایی, نشاط آور و برطرف کننده سینوزیت

دارچین باعث افزایش بینایی, نشاط آور و برطرف کننده سینوزیت میشود

یک متخصص طب سنتی گفت: دارچین بینایی را افزایش داده و نشاط آور است؛ دارچین نفخ را کاهش می‌دهد و رطوبت‌های مغزی که به صورت نزله (ترشحات پشت‌حلقی) دیده می‌شود و شکل مزمن‌شده آن، یعنی سینوزیت را از بین می‌برد.

به گزارش بوعلی باب سلامتیو به نقل از تسنیم, ناصر رضایی پور درباره خواص دارچین اظهار داشت: دارچین دارای طبیعت گرم و خشک در درجه دوم (در حد متوسط) است و در منابع طب ایرانی، خواص پرشماری از دارچین یاد شده است.

دارچین نشاط‌آور و درمان‌کننده برخی عفونت‌ها است

به گفته وی دارچین نشاط‌آور، درمان‌کننده برخی عفونت‌ها و تریاق (پادزهر) سموم معدنی، حیوانی و نباتی است و موجب تقویت قلب، مغز، کبد و معده می‌شود.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: دارچین نیروی بینایی را می‌افزاید و در قدیم برای عبور داروهای چشمی از طبقات چشم، از آن استفاده می‌شده است.

رضایی پور بیان داشت: این دوای مفید، نفخ را کاهش می‌دهد و رطوبت‌های مغزی که به صورت نزله (ترشحات پشت‌حلقی) دیده می‌شود و شکل مزمن‌شده آن، یعنی سینوزیت که از مشکلات بزرگ بهداشت و سلامت بشر امروز است, را درمان می‌کند.

دارچین موجب افزایش جریان ادرار و خون قاعدگی می‌شود

وی عنوان کرد: دارچین موجب افزایش جریان ادرار و خون قاعدگی می‌شود و مصرف آن زیر نظر متخصص، می‌تواند به بهبود میل جنسی کمک کند. ترکیبات دارچین، به شرط نگهداری مناسب، تا پانزده سال باقی می‌ماند.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: از دارچین در فراورده‌های دارویی مؤثر در بیماری‌های روحی- روانی چون تپش قلب، ترس، وسواس، جنون و همچنین برخی بیماری‌های ریوی و تنفسی چون سرفه‌های مرطوب و خلط‌دار، تنگی نفس و گرفتگی صدا نیز استفاده می‌شود.

دارچین آثار خوبی در تقویت کبد است

رضایی پور خاطرنشان کرد: همچنین دارچین آثار خوبی در تقویت کبد و رفع بیماری‌های آن، بهبود زخم‌های عفونی، کاهش رعشه، درمان سکسکه، سنگینی سر, برخی سردردها و دردهای رحمی دارد.

وی یاداور شد: در آشپزی ایرانی، در پخت مرغ و گوشت‌ها از دارچین، پیاز و زردچوبه استفاده می‌شود و در شله‌زرد، هلیم، قیمه، شیربرنج و… نیز به‌عنوان مُصلح، کاربردی هوشمندانه و حکیمانه دارد.

منبع: تسنیم