صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » اقتصاد  »  تحقیق کشاورزی و توسعه روستاها

تحقیق کشاورزی و توسعه روستاها

دانلود تحقیق و مقاله رشته اقتصاد و حسابداری با عنوان دانلود تحقیق کشاورزی و توسعه روستاها در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۱۶ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

تحقیق کشاورزی و توسعه روستاها

مقدمه:
انسان پیش از آموختن کشاورزی و کشف فنون و ابزارهای مختلف برای تامین نیازهای زندگی خود به کوچ وچندجانشینی می ‌پرداخت. انسان‌ها برای تامین غذای موردنیاز خود و یافتن مکانی مناسب برای سکونت به مکان‌های مناسب دارای منابع طبیعی مهاجرت می ‌نمودند. از زمانی که انسان کشاورزی را آموخت و توانست ابزارهای مورنیاز زندگی خود را بسازد به یکجا نشینی روی آورد و روستاها متولد شدند.
قدیمی ‌ترین دهکده‌های جهان دو روستا : جارمو و تیه سریین درایران وعراق نشان می ‌دهد که یکجا نشینی دست‌ کم به ۱۰٫۰۰۰ سال پیش بر می‌ گردد. براساس قانون وزارت جهاد کشاورزی در شرح وظایف سیاستگذاری برنامه ریزی و نظارت موظف است سیاست ها وراهبردهای مربوط به بخش کشاورزی توسعه وعمران روستاها و مناطق عشایری را تعیین کند و برنامه های توسعه کشاورزی را در چارچوب سیاستهای توسعه پایدار تنظیم و اجرا کند.

جایگاه بخش کشاورزی در توسعه اقتصاد ملی:
این بخش عموماً ۴۵ الی ۹۰ درصد از کل تولید ملی و حدود ۶۰ الی ۹۵ درصد از کل اشتغال کشور را تشکیل می دهد. به بیانی دیگر توسعه کشاورزی در چهارچوب توسعه ملی یک کشور مورد بحث قرار می گیرد و به عنوان یک بخش اقتصادی مهم نقشی حیاتی در توسعه ملی ایفا می نماید.
در کشورهای پیشرفته سرمایه داری گذار از اقتصاد سنتی به اقتصاد پولی با پیشرفت فنی و تکنیکی و بالا رفتن بهره وری بخش کشاورزی همراه بوده است. بدین ترتیب هم قسمتی از نیروی کار کشاورزی آزاد وبه بخش صنعت گسیل شده اند وهم اینکه به وجود آمدن مازاد کشاورزی زمینه صنعتی شدن را فراهم آورده است. بخش اقتصاد مدرن بدون ارتباط با بخش اقتصاد سنتی وارد کشورها شده است و بدون اینکه ارتباط ارگانیکی با فعالیت آن بخش داشته باشد به فعالیت خود ادامه می دهد.

فهرست مطالب
مقدمه
جایگاه بخش کشاورزی در توسعه اقتصاد ملی
در بخش کشاورزی
کشاورزی در جریان رشد و توسعه اقتصادی
تامین غذا و امنیت غذایی برای جمعیت رو به رشد
تامین ارز خارجی برای وارد کردن کالای سرمایه ای از راه افزایش صادرات
عرضه مواد خام مورد نیاز صنعت و کمک به توسعه فعالیتهای تولیدی وابسته
حفظ و بهبود محیط زیست مناسب برای زندگی
روستا چیست؟
توسعه روستایی چیست؟
استراتژی‌های توسعه روستایی
رویکردهای فیزیکی- کالبدی
رویکردهای اقتصادی
استراتژی انقلاب سبز
استراتژی اصلاحات ارضی
استراتژی صنعتی‌نمودن روستاها
استراتژی رفع نیازهای اساسی
رویکردهای اجتماعی- فرهنگی
رویکردهای فضایی منطقه‌ای و ناحیه‌ای
راهکاری برای مدیریت روستا
منابع


تعداد صفحات : 16 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود





هشتگ : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,