تحقیق پیرامون محمدرضا پهلوی

دانلود تحقیق پیرامون محمدرضا پهلوی مقاله تحقیق در مورد محمدرضا پهلوی تحقیق در مورد محمدرضا شاه تحقیق در مورد محمدرضا شاه پهلوی تحقیق درباره محمدرضا شاه پهلوی تحقیق درباره محمدرضا پهلوی مقاله در مورد محمدرضا شاه پهلوی مقاله محمدرضا پهلوی مقاله درباره محمدرضا شاه مقاله در مورد محمد رضا شاه مقاله محمد رضا شاه

Research on Mohammad Reza Pahlavi

 

بخشی از متن:
محمدرضا پهلوی (۴ آبان ۱۲۹۸ خورشیدی در تهران- ۵ مرداد ۱۳۵۹ خورشیدی در قاهره) معروف به محمدرضا شاه پهلوی، ملقب به شاهنشاه، آریامهر به‌معنای خورشید آریاییان و بزرگ ارتشتاران، دومین شاه سلسلهٔ پهلوی و واپسین پادشاه ایران (۲۵ شهریور ۱۳۲۰ -۲۲ بهمن ۱۳۵۷) بود. وی حاصل ازدواج رضاشاه و تاج‌ الملوک آیرملو بود.
در شش سالگی پدرش پادشاه شد و او به ولیعهدی ایران رسید. تحصیلات مقدماتی را در تهران و تحصیلات متوسطه را در سوئیس به اتمام رساند و در بازگشت به ایران با درجه ستوان دوم از دانشکده افسری فارغ‌التحصیل شد. در جنگ جهانی دوم و هم‌زمان با اشغال ایران در ۲۲ سالگی به پادشاهی رسید و از ۲۵ شهریور ۱۳۲۰ تا انقلاب ایران، ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ بر ایران پادشاهی کرد. در آغاز قدرت کمی داشت، ولی با پایان اشغال ایران و خروج نیروهای خارجی از کشور، با پشتیبانی امریکا و با سیاست نخست وزیر وقت، قوام السلطنه به حکومت خودمختار در آذربایجان و کردستان خاتمه داد. هم‌چنین زمین‌هایی که پدرش از مالکان آن‌ها گرفته بود را به صاحبان پیشین‌شان بازگرداند.

فهرست مطالب:
زندگینامه
پیش از پادشاهی
سفر به سوییس
بازگشت به ایران
سال های آغازین پادشاهی
جنگ و پیامدهای آن
ترور در دانشگاه تهران
ملی شدن صنعت نفت
سخرانی محمد مصدق
پس از کودتای ۲۸ مرداد
پس از انقلاب سفید
ارتش
سیاست داخلی
سیاست خارجی
انقلاب ۱۳۵۷ و ترک ایران
انقلاب ۱۳۵۷
مرگ
اقدامات شاه
خانواده
زنان
دوستان
روشنفکران
رسانه ها
منش و ویژگی ها
ورزش و سرگرمی
باورهای دینی
سیاست در برابر اسلام و روحانیان
منابع


فرمت فایل:

تعداد صفحات: 34

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط