صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی  »  تحقیق پایگاه داده شی گرا

تحقیق پایگاه داده شی گرا

دانلود تحقیق پایگاه داده شی گرا

شی گرایی:
در نظر بگیرید برای رانندگی مجبور بودید از تمام نکات فنی و همه اتفاقاتی که در موتور و پیستونها اتفاق میافتد با خبر بودید واقعاً گیج کننده میشد، اینطور نیست! در واقع برنامه نویسی ابتدا بدین صورت بود و فقط افراد خاصی میتوانستند این کار را انجام دهند ولی با ظهور شی گرایی همه چیز عوض شد. حالا ببینیم یک شی دقیقاً چکار میکند. اول اینکه یک شی طوری طراحی شده که برنامه نویسی همانند دنیای اطراف ما بنظر برسد. یک شی همه چیزهای مربوط را دور هم جمع میکند مثلا توابع ، زیرروالها، متغییرها و حتی پایگاه داده مربوط همه و همه در یک جا و به صورت یک موجودیت. کار دیگر شی این است که جزئیات را از دید شما پنهان میکند به طوری که شما بدون آن که از ماهیت درونی آنها آگاه باشید میتوانید به راحتی از آنها استفاده کنید. همانطور که بدون آنکه از جزئیات درونی و مدارهای یک تلوزیون باخبر باشید با آن کار میکنید و این به یکی از آرزروهای دیرینه برنامه نویسان یعنی سادگی و عدم پیچیدگی پاسخ داد. حال بیایید ببینیم یک شی چگونه این کارها را انجام میدهد.
شی های یک زبان مانند دلفی همانند اشیای دنیای واقعی مثل ماشین و متورسیکلت اهرمهایی برای کنترل نیاز دارند که این وظیفه را Method ها به عهده میگیرند. متدها نقش زیرروالها را در زبانهای قدیمیایفا میکنند. شی ها برای حفظ حالت جاری از Properties استفاده میکنند مثلاً شما با دیدن کیلومتر ماشین به سرعت آن پی میبرید و در اشیا با خواندن یک Properties همان کار را انجام میدهید. در واقع Properties یا خاصیتها نقش متغییرها و به طور کلی ساختمان دادهها را در زبانهای قدیمیایفا میکنند البته تفاوتهایی بین یک متغییر و Properties وجود دارد که شما به تدریج به آن پی میبرید. حالا به مفاهیم مشکل تر شی گرایی میرسیم.
اشیا قابلیتی بنام ارث بری دارند در واقع هر شی میتواند خصوصیات خود را به فرزند خود منقل کند و یا به عکس میتواند از والد خود خصوصیاتی را به ارث ببرد. حالا سعی میکنم با مثالی این را تشریح کنم. فرض کنیم شما میخواهید شی ای ایجاد کنید مثل قناری شما ابتدا میتوانید شی به نام پرنده بوجود آورده و همه خصوصیات پرنده را در آن ایجاد کنید. سپس شی بنام قناری ایجاد میکنید که خصوصیات مربوط به پرندگان را میتواند از شی پرنده به ارث ببرد و بقیه خصوصیات را برای آن مشخص کنید و اگر بعداً خواستید پرنده دیگری مثل گنجشک را معرفی کنید هنوز هم میتوانید از شی پرنده استفاده کنید و این یعنی راحت تر شدن کد نویسی.

فهرست:

شی گرایی:
مفاهیم شی گرایی
شناخت اشیاء
مدل اشیاء
رفتار اشیاء
زبان یکپارچه مدلسازی چیست؟
مصارف دیاگرام موارد استفاده
نمودار کلاس
نمودار همکاری
نمودار ترتیبی
کنترل دسترسی تشخیصی در پایگاههای داده شیء گرا
امکاناتی برای انجام تحلیلهای امنیتی
برنامه نویسی شی ئ گرا
تجرید Abstraction
سه اصل oop
کپسول سازی encapsulation
وراثت inheritance
منابع و ماخذ


تعداد صفحات : 28 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود