صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » جغرافیا  »  تحقیق جنگلهای آمازون

تحقیق جنگلهای آمازون

دانلود تحقیق جنگلهای آمازون

مقدمه
آمازون، نام جنگل بسیار بزرگی در امریکای جنوبی است. جنگلهای بارانی آمازون در تمام فصول سال دارای هوایی گرم با رطوبتی بسیار زیاد می‌باشند. متوسط درجه حرارت، در مرکز آمازون، در حدود ۳۰ درجه سانتیگراد (۸۶ درجه فارنهایت) غربی‌ترین بخش این منطقه، در حدود ۲۵ درجه سانتیگراد (۷۶ درجه فارنهایت) می‌باشد. تقریباَ هر روزه باران سنگینی در سرتاسر آمازون می‌بارد.
جنگل هاى بارانى آمازون در خطرند
طرفداران محیط زیست رفع ممنوعیت فروش محصولات اصلاح ژنتیکى شده در برزیل را تهدید جدى براى جنگل هاى بارانى آمازون مى دانند. در قانون جدید، عرضه و کشت محصولات اصلاح ژنتیکى شده به ویژه سویا براى صادرات تایید شده است. شرکت هاى بیوتکنولوژى و کشاورزان بزرگ برندگان این قانون جدید محسوب مى شوند. هرچند این اقدام و همچنین قانونى شدن تحقیقات بر روى سلول هاى بنیادى جنین انسان از دید مردم برزیل حرکتى به سوى برزیل نوین است، اما طرفداران محیط زیست مى گویند جنگل هاى بارانى و کشاورزان کوچک بازنده ماجرا هستند. طرفداران محیط زیست نگران هستند محصولات اصلاح ژنتیکى شده، گونه هاى بومى را نابود کند، در زنجیره غذایى اختلال به وجود آورد و امکان ورود این محصولات به مناطق جدید مانند جنگل هاى پاکسازى شده آمازون را فراهم سازد. تخریب بزرگ‌ترین جنگل بارانى جهان طى دو سال گذشته براى دومین بار به بالاترین حد خود رسید. سال گذشته بخشى از جنگل آمازون به وسعت ۲۳ هزار کیلومتر مربع نابود شد. طرفداران محیط زیست مى گویند دامداران و چوب برها درختان جنگل هاى بارانى و علفزارهاى استوایى را نابود مى کنند و کشاورزان زمین هاى خالى شده از درخت را به کشتزار تبدیل مى کنند.
رودخانه آمازون
آمازون بزرگ‌ترین رودخانه جهان است که انشعابات زیادی دارد که بخشی از آن به دریا ریخته و نیز حدودا” دو درصد از آب شیرین این رودخانه به اقیانوسها میریزد. بستر این رودخانه بسیار عریض و طویل است و از نظر درازا یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌ها ی جهان است که بین ۶٫۲ و ۶٫۷ هزار کیلومتر درازا دارد.


تعداد صفحات : 8 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود