صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما

تحقیق تاکسی درمی

Taxi Research dermal

دانلود تحقیق تاکسی درمی

مقدمه :
تازه هائی برای تاکسونومیست ها
اگردر مجلات علمی تقریبا روزانه گیاهان و جانوران تازه کشف شده توصیف می شوند ،جامعه از آن به ندرت یادداشت برداری می نماید . برای غیر زیست شناس ها موضوع زمانی جالب توجه می گردد ،که پدیده ای درباره کشف جانوران بزرگ گزارش شود . چنین تازه هایی دیگر پس از پایان دوران سفرهای اکتشافی قرن ها ی ۱۸و ۱۹ بهع ندرت روی می دهند . به این ترتیب وقتی اولین گزارش توصیفی اوکاپی ، در سال ۱۹۰۱ درباره زرافه کوتاه گردن از جنگل ها ی دست نخورده آفریقای مرکزی ، و نیز ۱۱ سال بعد گزارش کشف تازه مربوط به بک نوع سوسمار غول آسای ۳ متری در جزیره کومودو منتشر گردید ، برای مدت طولانی در میان عموم به عنوان بزرگترین تازه های قرن بیستم سرگرمی آفرید .

اهمیت علمی یک گونه موجود زنده تازه کشف شده برای زیست شناسان نه از اندازه آن بلکه از ویژگی های نقشه ساختمانی و طرز زندگی آن حاصل می شود . طی آن اشکالی از گیاهان و جانوران جدید برای تاکسونوسیست ها جالب توجه هستند ، که جهت توضیح روابط خویشاوندی موجودات اهمیت دارند و یا حتی طرح های ساختمانی ناشناخته را به نمایش می گذارند . اینکه چنین کشف هایی حتی در زمان ما نیز می توانند تازه های واقعی برای گیاه شناسان یا جانورشناسان بشمار آیند ، ممکن است با مثال زیر اثبات شود :

در گیاهان برگ سوزنی (کاجها ) فقط فامیل علف های باتلاقی یا تاگزودیا سه با فقط ۱۵ گونه ، قبل از هر چیز بدین جهت توجه همومی را به خود جلب نموده ، که درختان ماموت کالیفرنیائی با بیش از ۱۰۰ متر ارتفاع عمری بیش از ۳۰۰۰ سال لقب غول ها و پیران دنیای گیاهان را به خود اختصاص دادند . در سال های بعد از جنگ دوم جهانی این فامیل گیاهی با کشف درخت ماموت دنیای قدیمی که به عنوان نماینده یک جنس مستقل شناخته شده بود ، مرکز توجه گیاه شناسان گردید . تاریخ کشف این درخت جالب توجه است این تاریخ از زمانی شروع گردید ، که در سال ۱۹۴۱ میکی ، فسیل شاخه های چوب سوزنی ها را از دوران سوم ژاپن توصیف می نمودند ، که بایستی به یک جنس از علف های باتلاقی که تاآن زمان ناشناخته شمرده می شد تعلق داشته باشد . او برای آن نام متاسکویا را برگزیده بود با این نام گذاری بایستی شباهت آن با جنس درخت ماموت سکویا بیان گردد . در همین سال ۱۹۴۱ بود که ت . کان گیاه شناس از دانشگاه نان کینگ در مرکز چین یک نمونه درخت سوزنی ناشناخته برای گیاه شناسان با برگ های ریزان کشف نمود . طی سفر های علمی متعدد در سال های ۱۹۴۴ تا ۱۹۴۸ توانستند بالاخره نشان دهند ، که این درخت ۳۵ متری ، که قطر ساقه اش به بیش از ۲ متر می رسد ، در بخش مرزی استان سی چوان و هوبای در مساحتی برابر ۸۰۰ کیلومتر مربع گسترده است . از مطالعه دقیق در گیاهان این نتیجه بدست آمد که درخت یک نمونه زنده از جنس متاسکویاست ، که با استناد به مطالعات فسیل شناسی سال ۱۹۴۱ توصیف گردیده بود امروز درخت ماموت دنیای قدیم ، که برای آن در سال ۱۹۴۸ نام علمی متاسکویاگلیپتو استروبوئیدس انتخاب گردید ، در شمار زیادی از باغ های نباتات یافت می شود . هر چند کشف درخت ماموت دنیای قدیم در اواسط قرن بیستم شگفتی زیادی بر انگیخت ولی اهمیت علمی یافت چند سال بعد از آن بیشتر حدس زده می شود . موضوع فقط به یک گیاه کوچک مربوط می شود، در سال ۱۹۵۴ گیاه شناسی هایدلبرگی راو در مناطق مرتفع أندن در سرزمین پرو ، یک علف با تلاقی بالشتک ساز کشف نمود ، که با نام استایلیتز اندیکولا معرفی گردید .
برای اینکه به اهمیت این کشف بها داده شود ، لازم است طبیعت و جایگاه سیستماتیکی ایزوئیتس ها را که تا أن زمان شناخته بود ، بررسی نمائیم .


تعداد صفحات : 20 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود