صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پروژه  »  تحقیق بی تحرکی و مضرات آن

تحقیق بی تحرکی و مضرات آن

دانلود تحقیق بی تحرکی و مضرات آن تحقیق در مورد بی تحرکی عوارض مقاله مقاله بی تحرکی آثار ورزش نکردن عوارض بی تحرکی درمان بی تحرکی اسپرم علت بی تحرکی اسپرم اثرات بی تحرکی آثار کم تحرکی در پیری بیماریهای ناشی از بی تحرکی بی تحرکی اسپرم بی تحرکی روده بی تحرکی و عوارض آن

Research inactivity and disadvantages

 

مقدمه:
تحرک، توانایی حرکت آزادانه فرد در پیرامون خود است. حرکت برای اهداف مختلفی بکار گرفته می شود، مانند : بیان احساسات (به روش غیرکلامی)، برطرف کردن نیازهای اولیه و فعالیتهای روزمره، مراقبت از خود و فعالیتهای سرگرم کننده. بی تحرکی زمانی رخ میدهد که موجود قادر به حرکت غیروابسته (مستقل)‌ یا تغییر وضعیت نباشد یا حرکت وی به دلایل پزشکی محدود شده باشد. بی تحرکی تنها به استراحت در تخت اطلاق نمی شود؛ معلولی که صندلی چرخدار استفاده می کند نیز به درجاتی از بی تحرکی مبتلاست.
گاهی کاهش حرکت پیامد برخی مشکلات سلامتی است، مانند : ابتلا به بیماریهای خاص، تصادفات و جراحی، گاهی کاهش تحرک برای اهداف درمانی است و برای بهبود و ترمیم بافت و عضو صدمه دیده توصیه می شود، مانند : عضوی که دچار شکستگی شده است و داخل گچ قرار دارد.
پژوهش ها نشان می دهند که ۴۵ درصد از افراد بالای ۶۰ سال و ۶۰ درصد افراد بالای ۸۵ سال در تحرک مشکل دارند. گاهی این محدودیت عضو، موقتی است، مانند : شکستگیها و گاهی دائمی است مانند : ‌فلج به دنبال صدمات طناب نخاعی. گاهی بی حرکتی محدود به قسمتی از بدن است مانند : فردی که در اثر سکته مغزی حرکت یک طرف بدن خود را از دست داده است. گاه فرد مجبور است تمام مدت بستری بماند و حتی قادر به تغییر دادن وضعیت خود نیست.


تعداد صفحات : 11 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود