تحقیق بررسی ساختمان بدنی اوگلنا

دانلود تحقیق بررسی ساختمان بدنی اوگلنا درباره اوگلنا رده بندی اوگلنا تصاویر اوگلنا ویژگی شاخه اوگلنا مقاله اوگلنا تحقیق در مورد اوگلنا تحقیق درباره ی اوگلنا

Study physical building Avglna

دانلود تحقیق بررسی ساختمان بدنی اوگلنا

موضوع: بررسی ساختمان بدنی اوگلنا
افراد این شاخه آغازیان آب‌های شیرین هستند جزء تاژکداران معمولی و متعدد و مستقل می‌باشند که حدود یک سوم از هزار گونه شناخته شده‌ی این آغازیان کلروپلاست دارند و فتوسنتز کننده هستند و بقیه گونه‌ها کلروپلاست ندارند و هتروتروف‌اند. آن‌ها را می‌توان در آزمایشگاه به آسانی کشت داد و مطالعه کرد و جسم سلولی باریک و دراز و طول آن از ۱/۰ میلی‌متر است شکل اوگلنا ثابت و دارای یک انتهای قدامی کلفت و بی‌نوک است که معمولاً به طرف جلو حرکت می‌کند انتهای خلفی نوک‌دار می‌باشد. انتهای قدامی یک دهان سلولی یا سیتوستوم دارد که به گلوی سلولی کوتاه و لوله‌ای منتهی می‌شود. از سیتونستوم یک تاژک طویل به خارج می‌رود دارای کله چشمی است که نسبت به نور حساس است در مرکز سلول هسته بزرگی جای دارد.
حرکت در اوگلنا: تاژک برای کشاندن «اوگلنا» در آب به جلو و عقب می‌زند. حرکت تاژک به صورت چرخش مارپیچی است اوگلنا نسبت به نور واکنش می‌دهد به طوری که به سمت نور شنا می‌کند.
طرز تعذیه: تغذیه جانوری یا آلی در اوگلنا کمیاب یا نادر است اوگلنا دارای تغذیه گیاهی است. و بدان وسیله بعضی از مواد غذایی را در داخل بدن می‌سازد. این عمل از راه فتوسنتز انجام می‌گیرد. ولی اوگلنا معمولاً یا تغذیه گندیده خواری زیست می‌کند. این نوع تغذیه عبارت است از جذب مغذی محلول در آب اطراف.
تولید مثل این شاخه با تقسیم میتوز انجام می‌گیرد.


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 18

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط