صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » اقتصاد  »  تحقیق اقتصاد کنونی ایران

تحقیق اقتصاد کنونی ایران

دانلود تحقیق و مقالات رشته اقتصاد با عنوان دانلود تحقیق اقتصاد کنونی ایران در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۱۷ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

تحقیق اقتصاد کنونی ایران

اقتصاد کنونی ایران
وضعیت اقتصاد کشور در حال حاضر، از یک رونق نسبی و رشد اقتصادی مثبت برخوردار است. رشد اقتصادی بالای ۵ درصد در سـال‌های گـذشته، نوید تحرک اقتصادی را می دهد.
شاخص های اقتصادی از بهبود حکایت دارند و ارکـــــان اصـــلـــــی بــــرنــــامــــه اصــــلاح ســــاخــتــــاری، خصوصی‌سازی، اصلاح مقررات سرمایه گذاری داخلی و خارجی، اصلاح مقررات، همه در دستورکار هستند.
حتی برخی از برنامه های اصلاحی مثل قانون مالیات های مستقیم، تجمیع عوارض، قانون سرمایه گذاری خارجی، قانون حسابداران رسمی، قانون اصلاح مقررات گمرکی و… به ثمر رسیده و به مرحله اجرا درآمده است و باید مراحل پشتیبانی، تکامل و رشد خود را بگذرانند. بخش دیگری شامل قانون مالیات بر ارزش افزوده ) VAT (، قانون بازار سرمایه، قانون خصوصی سازی، قانون اصلاح اداره امـور بـانـک هـای دولـتـی و قانون نظام مندکردن مـوسـسـات پـولـی غیرمتشکل (قرض الحسنه های غیرقانونی) در جریان بررسی و تصویب هستند که باید حمایت شده و دنبال گردند.

آفت های اقتصاد ایران
نظام اقتصادی ایران، از چند آفت و ابتلای سنگین رنج می برد که به برخی از موارد آن در ذیل اشاره شده است.
• رونق اقتصاد کشور، عمدتاً از منبع مالی ناشی از صدور نفت خام تغذیه می شود. بخش بزرگی از رشد اقتصادی سال های اخیر، ناشی از افزایش این درآمد بوده و رشد بخش نفت به عـنـوان یـک مـنـبـع قـابل توجه در رشد سایر بخش های اقتصادی (صنعت و کشاورزی و…) موثر بوده است. تداوم تاثیر تعیین کننده درآمد نفت در اقتصاد کشور، پدیده ای است که در صورت عدم حل مساله، شاهد مزمن تر شدن آن خواهیم بود و روزبه روز سایر بخش ها را نحیف تر کرده و درمان بیماری را مشکل تر خواهد نمود.

فهرست مطالب
اقتصاد کنونی ایران
آفت های اقتصاد ایران
نظام اقتصادی ایران،بیماری رو به مرگ
باید منتظر یک فروپاشی در نظام اقتصادی ایران باشیم
ایران دومین قدرت بزرگ اقتصادی در منطقه
دومین نرخ بالای تورم به ایران اختصاص دارد


تعداد صفحات : 17 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود