صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما

تحقیق آجر سبک

دانلود تحقیق و مقالات رشته عمران و معماری با عنوان دانلود تحقیق آجر سبک در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۱۵ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.


چکیده :
آجر یکی از پرمصرف ترین مصالح بنایی در ایران است . از آنجا که آجر معمولی وزن زیادی دارد باعث سنگین شدن ساختمان و در نتیجه آسیب پذیری آن در برابر نیروهای زلزله می شود . سعی بر این است که با کاهش چگالی آجر علاوه بر سبک کردن ، خصوصیات عایق حرارتی آن نیز بهبود یابد . یکی از موادی که به عنوان افزودنی تخلخل زا به مواد اولیه آجر اضافه می شود فوم پلی استایرن است.
برای آنکه مقاومت فشاری و جذب آب آجر سبک در حد قابل قبول برای آجرنما باقی بماند ، مقدار افزودنی فوم پلی استایرن باید حدود ۱ درصد باشد . با افزودن ۵/۱ درصد وزنی فوم پلی استایرن به خاک آجرپزی ، چگالی بدنه به ۹۸/۰ گرم بر سانتیمتر مکعب و مقاومت فشاری به ۹۸ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و جذب آب به ۲۵ درصد وزنی رسید . چنین‌آجری به عنوان آجر معمولی باربر قابل استفاده است. با افزودن ۲ درصد وزنی فوم پلی استایرن به خاک ، چگالی بدنه به حدود ۹/۰ گرم بر سانتیمتر مکعب کاهش یافت ، در حالی که مقاومت فشاری به حدود ۶۹ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع رسید . این نوع‌آجر را می توان به عنوان‌آجر معمولی غیرباربر استفاده نمود . هدایت حرارتی آجرهای سبک ساخته شده به ۵/۱ درصد وزنی فوم پلی استایرن ، ۳۶/۰ وات بر متر بر درجه سانتیگراد به دست آمد که در مقایسه با‌آجرهای معمولی به میزان یک سوم کاهش یافته است .


تعداد صفحات : 15 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود