مقاله بررسی تاریخ کاشمر

مقاله بررسی تاریخ کاشمر دانلود بررسی تاریخ کاشمر مقاله تاریخ کاشمر تحقیق شهرستان کاشمر نقشه کاشمر آثار تاریخی کاشمر بررسی شهر تاریخی کاشمر آثار تاریخی شهر کاشمر آثار باستانی شهر کاشمر بنای تاریخی کاشمر مکانهای تاریخی کاشمر پیشینه تاریخی کاشمر آثار تاریخی شهر کاشمر جاهای تاریخی کاشمر بناهای تاریخی کاشمر

مقاله بررسی تاریخ کاشمر

 

مقدمه
نام اصلی این شهر ترشیز است و جغرافیانویسان اسلامی به صورت طرتبت و  بعد ها ، ترتیش و ترشیس نگاشته اند . در گذشته ، این شهر جزو ولایتی بود به نام بوشت و یا یوشت که غیر از ترشیز ، شهر معروف دیگر آن کندر بوده است. در سال ۵۲۰ ه.ق این شهر توسط سلطان سنجر سلجوقی محاصره و غارت شد و پس از تاریخ ، یکی از مراکز مهم فرقه اسماعیلیه گردید. پس از آنکه فرقه اسماعیلیه توسط هولاکوخان از بین رفت ، این شهر دوباره رونق یافت ، لیکن در قرن هجری ، بار دیگر این شهر توسط امیر تیمور گورکانی ویران شد. آثار بجامانده در این شهر متعلق به قرن هفتم و هشتم هجری است . سرو افسانه ای کاشمر در این شهر قرار دارد.

فهرست مطالب:
مقدمه
تاریخ کاشمر
واژه شناسی
رجوع تاریخ
سرو کاشمر
نقشه جابجایی شهر
مقبره یا برج علی آباد
مناره فیروز آباد
قلعه آتشگاه
مسجد جامع کاشمر
باغمزار و امام زاده سید حمزه
امام زاده سید مرتضی
مقبره مدرس
دیگر آثار و مزارات
آدرس مکانها
کاشمر
بزرگان و دانشمندان و شاعران
شهاب ترشیزی
ظهوری ترشیزی
محبی الدین طریثیثی
عمید الملک کندری
فهرست تصاویر
منابع


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 40

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط