صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » اقدام پژوهی  »  اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل شناخت فعل را در درس زبان فارسی در کلاس اول برطرف کنم

اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل شناخت فعل را در درس زبان فارسی در کلاس اول برطرف کنم

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل شناخت فعل را در درس زبان فارسی در کلاس اول برطرف کنم
پیشگفتار
با استعانت از خداوند متعال فرصتی دست داد تا در مورد شیر مدارس که چند سالی در مدارس ایران رواج پیدا کرده است بحث و گفتگو وتحقیقی ارائه شود برای این منظور این حقیر مجموعه ای را که تقدیم می‌کنم حاصل کمک‌های دوستان و اساتید دانشگاه و به منظور ارائه یک کار تحقیقی جهت شروع کار ابتدا باید موضوع تحقیق را مشخص می‌کردم و محدودی آن را نیز از نظر وسعت کار تعیین می‌شد و پس از انتخاب موضوع چگونه توانستم دانش آموز کلاس اول ابتدایی را به خوردن شیر و لبینات بود با مراجعه به مرکز آموزش و پرورش با مسئول رفاهی این اداره در خصوص طرح تحقیق بصورت شفاهی مشورت نمودم و ایشان با استناد به مدارک موجود تعداد مدارس تحت پوشش شیر مدارس و تعیین دانش آموزان ذینفع راهنمایی‌های جامعی در این مورد ارائه نمودند پس از تعیین جامعه آماری برای مشخص کردن حجم نمونه ارزش نمونه تصادفی استفاده نموده‌ام و در این میان از کل ۱۱۳ مدرسه ابتدایی تعداد ۱۷ مدرسه را نشانه گذاری نموده‌ام که با استفاده از روش مصاحبه و مستقیم و مشخص کردند سئوالات خاص از مدیران این مدارس در ساعات مشخص مصاحبه به عمل آمد که نتایج و شرح عملیات در فصول تحقیق موجود به تفصیل آمده است امید است تا گامی در جهت بهبود و گسترش فرهنگ توزیع و رواج مصرف شیر برای همه هموطنان عزیز برداشته داشته شده باشد.

مقدمه
شیر:
مایع ای سفید رنگ و محلولی مقوی که بدلیل اهمیت مصرف و نقش آن در سلامت جامعه، امروزه مصرف سرانه شیر (مقدار شیری که هر نفر در یک سال می‌نوشد) را در کشورهای مختلف جهان به عنوان شاخص توسعه در نظر می‌گیرند.
” ترکیبات شیر”
ترکیبات عمده شیر را آب، چربی، پروتئین، لاکتوز (قند شیر)، ویتامین‌ها و مواد معدنی تشکیل می‌دهند. شیر یک ترکیب مغذی و کامل می‌باشد. شیر به عنوان دارو در اغلب نوشته‌های باستانی و در طب قدیم از شیر به عنوان دارو در درمان بعضی بیماری‌ها یاد شده است. امروزه نیز این عقیده وجود دارد که شیر بهترین غذا برای بیماران می‌باشد. به علت سهل الهضم بودن این ماده آن را همواره در رژیم تغذیه ای بیماران قرار داده و مصرف شیر در برنامه غذایی روزانه اکثر افراد جامعه توصیه می‌شود.
کلسیم یکی از مهم‌ترین ترکیبات معدنی مغذی می‌باشد و باید از طریق غذا وارد بدن انسان شود. کلسیم نقش اساسی در استحکام استخوان‌ها و سلامت دندان‌ها دارد. از دیگر فواید کلسیم می‌توان به نقش آن در انقباض ماهیچه‌ها، لخته شدن خون، انتقال پیام‌های عصبی نام برد. هر لیوان شیر (۲۵۰ میلی لیتر) حدود ۳۱۵ میلی گرم کلسیم دارد که ۳۰ درصد کلسیم روزانه مورد نیاز بدن انسان را تأمین می‌کند.
بنابراین مصرف روزانه سه لیوان شیر می‌تواند نیاز بدن به کلسیم را کاملاً مرتفع سازد. جذب کلسیم در بدن به عوامل خاص بستگی دارد. برای مثال تعادل کلسیم با فسفر اهمیت زیادی در جذب کلسیم دارد به این دلیل مصرف قرص‌های کلسیم بدلیل داشتن کلسیم غیربیولوژیک از جذب مناسبی برخوردار نمی‌باشند.

فهرست
پیشگفتار ۵
مقدمه ۶
روش پژوهش ۸
موانع و محدودیت های پژوهش ۸
توصیف وضع موجود ۹
مروری بر ادبیات موضوع و پیشینه ۹
جمع آوری اطلاعات گردآوری اطلاعات شواهد ۱ ۱۱
فواید شیر و لبنیات ۱۲
تجزیه و تحلیل اطلاعات ۱۴
پیشنهادات ۱۹
نتیجه گیری ۲۰
منابع و مأخذ ۲۰


تعداد صفحات : 20 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود