صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » اقدام پژوهی  »  اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک تکنیک‌های خلاقیت, وضعیت درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی را بهبود بخشم؟

اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک تکنیک‌های خلاقیت, وضعیت درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی را بهبود بخشم؟

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک تکنیک‌های خلاقیت, وضعیت درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی را بهبود بخشم؟

چکیده:
هدف این پژوهش بهبود وضعیت یادگیری درس ادبیات دانش آموزان سوم راهنمایی به روش تلفیق تکنیک‌های خلاقیت با روش‌های تدریس است. روش تحقیق از نوع اقدام پژوهی بوده و گروه نمونه شامل ۲۱ دانش آموز سال سوم راهنمایی است.
. در این اقدام پژوهی تکنیک‌های خلاقیت (از جمله یورش فکری, تکنیک دلفی, تکنیک خلاقیت طرح شبکه ای مغز و تکنیک شوخی), را با روش‌های تدریس (از جمله روش تدریس مباحثه و مناظره, روش تدریس فراگیری مشترک, روش تدریس تشکیل تیم‌های کلاسی و تدریس از طریق پرسش مؤثر), تلفیق کرده و نهایتاً منجر به یادگیری اثر بخش درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی شد. بدین ترتیب با درک کامل مطلب و دریافت نمره‌های بالا, توسط دانش آموزا ن علاقه آن‌ها به یادگیری و فعال بودن در کلاس افزایش یافته و منجر به افزایش اعتماد به نفس و انگیزه یادگیری آن‌ها شد. همچنین مشارکت در فعالیت‌های گروهی و تعامل با گروه نیز در آن‌ها تقویت یافت.

مقدمه
درس ادبیات فارسی یکی از مهم‌ترین دروس دانش آموزان در طی دوران تدریس آن‌ها می‌باشد. این درس برای بعضی از دانش آموزان به دلیل داشتن لغاتی فراتر از دانش آن‌ها و معانی پیچیده و اشعاری که درک آن‌ها در بعضی موارد سخت و دست نیافتنی برای آن‌هاست، از محبوبیت کمی برخوردار است.
تدریس واقعی, آموزش نحوه یادگیری است تا دانش آموزان مطالب درس را بهتر جذب, ضبط, هضم و پالایش دهند. اگر معلم چیزی را تدریس کند و تغییری رخ ندهد, یادگیری اتفاق نیفتاده است. تعلیم دادن نه تنها یک شایستگی است بلکه یک مهارت است. از این رو تعلیم دهنده باید در کار خود مجرب و متخصص باشد. معلمی هنرمند است که این شایستگی و مهرت را به نمایش می‌گذارد. (دوج, ۱۳۸۵)

فهرست مطالب
چکیده : ۱
مقدمه ۲
بررسی وضع موجود: ۳
بیان مسئله ۴
جمع آوری اطلاعات (شواهد ۱) ۵
پیشینه تحقیق: ۶
تدریس : ۶
مفهوم خلاقیت : ۶
فرایند خلاقیت : ۷
آموزش پرورش و خلاقیت ۸
منظور از افت تحصیلی چیست؟ ۹
عوامل موثر بر افت تحصیلی: ۱۲
تجزیه و تحلیل اطلاعات شواهد ۱: ۱۸
تقاضاها: ۱۸
انتخاب راه حل های جدید موقتی ۲۰
اجرای روش پیشنهادی و نظارت برآن : ۲۱
برخوردهای عملی با شیوه های رفتاری دانش آموزان: ۲۱
شیوه برخورد با دانش آموزانی که به درس گوش نمی دادند : ۲۱
شیوه برخورد با دانش آموزانی که با هم صحبت می کردند و مزاحم دیگران میشدند : ۲۲
مشخص کردن قواعد حاکم برکلاس : ۲۳
گرد آوری اطلاعات (شواهد ۲) ۲۳
نتیجه گیری : ۲۵
منابع : ۲۷


تعداد صفحات : 31 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود